اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

راه‌اندازی گشت‌های سیار برای امنیت کوچ عشایر

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل از راه‌اندازی گشت‌های سیار و استقرار پاسگاه‌ها برای تأمین امنیت کوچ عشایر در مسیرهای حرکت آنها خبر داد.

راه‌اندازی گشت‌های سیار برای امنیت کوچ عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز در جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی عشایر استان با بیان اینکه کوچ عشایر استان از پنجم خردادماه شروع می‌شود، اظهار داشت: عشایر غیرتمند استان کوچ بهاره خود را از پنجم خرداد تا 15 این ماه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این فاصله زمانی جمعیت 12 هزار خانواری عشایر استان در قالب 66 هزار نفر جمعیت کوچ بهاره خود را از قشلاقات به سمت ییلاقات انجام می‌دهند از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست به دلیل ضرورت موضوع باید نهایت همکاری و پشتیبانی خود را در این مسیر با عشایر استان داشته باشند.

دستباز با اشاره به اینکه در تأمین آب شرب، خودروهای مورد نیاز، تسطیح حریم جاده، سوخت، آرد و سایر ملزومات و کالاهای اساسی مورد نیاز باید دستگاه‌های ذی‌ربط همکاری و مساعدت لازم را با عشایر به عمل آورده تا در راستای ارائه خدمات مطلوب به این قشر زحمتکش که در سنگر تولید و اقتصاد فعالیت چشمگیری دارند، خللی وارد نشود.

این مسئول تصریح کرد: عشایر الگوی تمام عیار در عرصه تولید، استقلال، کار و تلاش هستند و در هشت سال دفاع مقدس با تولیدات محلی و بومی خود پشتوانه ارزشمند جبهه و جنگ بودند و شهدای زیادی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره عشایر استان در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید تمهیدات لازم را در مورد هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره و شناساندن قابلیت‌ها و توانمندی‌‌های عشایر توأم با برنامه‌ریزی‌های صحیح مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در مورد تأمین آرد عشایر نیز بیان کرد: دستگاه‌های دخیل باید با مد نظر قرار دادن جمعیت عشایر و با هماهنگی و نظارت فرمانداران شهرستان‌های عشایرنشین آرد مورد نیاز این قشر را توزیع کنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

دستباز به راه‌اندازی گشت‌های سیار و استقرار پاسگاه برای تأمین امنیت کوچ و کنترل بار ترافیکی در مسیرهای کوچ تاکید کرد.

وی گفت: به منظور رسیدگی به وضع جامعه عشایر کوچ‌نشین و بهبود زندگی و احیای فرهنگ و سنت‌های اسلامی و اصیل عشایری دستگاه‌های مرتبط از جمله نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های دخیل با فراهم کردن شرایط و بستر مناسب در جهت رفع مسایل و مشکلات امور عشایری همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/62001/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول