اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک خبر داد

تجدید میثاق 2000 آبیکی با امام راحل

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک از اعزام دو هزار نفر از مردم این شهرستان به مرقد امام راحل در 14 خرداد ماه جاری خبر داد.

تجدید میثاق 2000 آبیکی با امام راحل

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، رضا اسفندیاری در دومین جلسه هماهنگی گرامیداشت ارتحال امام راحل در شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دو هزار زائر شهرستان آبیک از این شهر، حوزه ثارالله، بسیج خواهران، روستاهای زیاران، قشلاق و شهر خاکعلی هستند که هم‌زمان با بیست و چهارمین سالگرد امام راحل در 14 خرداد ماه جاری با امام(ره) و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

وی از برگزاری مراسم سالگرد بیست و چهارمین سالگرد امام راحل و گرامیداشت پنجاهمین سالگرد 15 خرداد در ظهر دوشنبه 13 خرداد ماه جاری در مسجد ولی عصر (عج) شهر آبیک خبر داد و افزود: از مردم، مسئولان و کارمندان ادارات شهرستان آبیک می‌خواهیم که در این مراسم معنوی، حضوری پرشور و گسترده داشته باشند چرا که امام راحل حق بزرگی بر گردن ملت و نظام اسلامی دارد.

این مسئول اضافه کرد: هم‌زمان با برگزاری سالگرد ارتحال امام راحل در شهر آبیک، به مناسبت ارتحال امام راحل در روستاهای بزرگ بخش مرکزی و بخش بشاریات شهرستان آبیک نیز مراسم سوگواری و عزاداری برگزار می‌شود.

برجسته کردن سوم خرداد، زمینه‌ساز حماسه سیاسی است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک برجسته کردن سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر را زمینه‌ساز حماسه سیاسی ذکر کرد و گفت: اگر حماسه‌ سازی‌هایی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ دفاع مقدس از سوی فرزندان این مرز و بوم صورت گرفته برجسته شود و به نحو مطلوب بهره‌برداری شود می‌توان در خلق حماسه‌های دیگر نقش بسزایی ایفا کند.

اسفندیاری، آزادسازی خرمشهر را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس از 10 اردیبهشت سال 61 خرداد ماه آغاز که در سه مرحله انجام و تا آزادی خرمشهر در سوم خرداد 61 به مدت 23 روز طول کشید.

وی اضافه کرد: با انجام عملیات بیت‌المقدس پنج هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران اسلامی که از سوی دشمن بعثی به اشغال درآمده بود، آزاد شد و 19 هزار نفر از نیروهای رژیم بعثی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.

این مسئول تصریح کرد: 17 هزار نفر از نیروهای رژیم بعثی در مناطق محاصره شده مثلث اروند، کارون و خط حسینیه به محاصره در آمده بودند که تعدادی از آنان برای نجات، خود را به آب انداختند که عده معدودی نجات یافته و عده‌ای دیگر به هلاکت رسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک با طرح این سئوال که چرا پس از فتح خرمشهر به جنگ ادامه دادیم، بیان کرد: لازم بود که جنگ را ادامه دهیم چراکه به نظر سیاسیون و نظامیون پس از پایان جنگ هم باید جنگ را ادامه می‌دادیم تا اهرم فشاری برای میز مذاکره داشته باشیم و پس از قطعنامه 598 این امر تحقق یافت و در امتیازگیری بر سر مذاکره توانستیم در سطح بالا، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

اسفندیاری از برگزاری یادواره شهدا در روستای زیاران از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک در عصر پنج‌شنبه دوم خرداد ماه جاری خبر داد و گفت: این یادواره به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی سی و یکمین سالروز خرمشهر در مسجد ولی عصر (عج) روستای زیاران برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جلسات و نشست‌های سیاسی به مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در پایگاه‌های بسیج این شهرستان خبر داد.

اسفندیاری بیان کرد: سوم خرداد به فرمایش امام راحل، فتح آرمان‌ها بود که با ایثارگری، جانفشانی و رشادت‌های رزمندگان اسلام تحقق یافت.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول