اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:‌

امانت اداره کشور را به اهلش بسپاریم/ کاندیدایی معرفی نمی‌کنم

یکی از مراجع تقلید گفت: امروز مسئله انتخابات بسیار مهم است و خداوند به انسان‌ها امر می‌کند که امانت را به اهلش بسپارند و مسئولیت‌ها و مناصب حساس امانت است و باید به اهلش سپرده شود.

امانت اداره کشور را به اهلش بسپاریم/ کاندیدایی معرفی نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در دیدار با کاندیدا‌ها با تشریح وضعیت کشور مشکلات موجود در داخل و خارج کشور را بیان می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کاندیدایی را در انتخابات معرفی نمی‌کنم بیان کرد: باید برای خلق حماسه سیاسی زمینه سازی شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد:‌ امروز مسئله انتخابات بسیار مهم است و خداوند به انسان‌ها امر می‌کند که امانت را به اهلش بسپارند و مسئولیت‌ها و مناصب حساس امانت است و باید به اهلش سپرده شود. ما در انتخابات وظیفه تشخیص افراد دارای اهلیت برای این مسئولیت را داریم.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان گفت: اکنون جنگ نرم سنگینی علیه ما صورت می‌گیرد و دشمنان فراوانی از جمله استکبار،‌ صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای اسلامی داریم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زیر پای تمام دیکتاتور‌ها را سست کرد گفت: نظام اسلامی ایران پایگاه مردمی دارد،‌ اما حکومت‌های دیکتاتوری پایگاه مردمی ندارند. بسیاری در راه حفظ این نظام جان دادند و هنوز هم افراد بسیاری آماده جان دادن برای حفظ نظام و مقام معظم رهبری است.

وی انسان‌سازی را ضروری دانست و افزود:‌ انسان‌ها باید ساخته شوند و هر موجودی بر اساس توانایی و استعداد خود باید ساخته شوند. انسان خلیفة الله است و در آغاز خلقت انسان ناقص است باید قدم به قدم انسان‌ها ساخته شوند و اگر بر اساس اصول افراد ساخته شوند،‌ اجتماع انسانی نیز شکل درستی به خود می‌گیرد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: نخستین اصل در انسان‌سازی داشتن ایمان است و انسان‌ها باید از درون خودشان خدا را بشناسند. امام علی نیز در خطبه اول نهج البلاغه مرحله اول دین را معرفت الله دانستند و در قرآن کریم 750 آیه مربوط به خداشناسی است.

آیت الله نوری همدانی دومین اصل در انسان سازی را علم دانست و افزود:‌ البته علم بدون ایمان فایده ندارد و اگر انسان عالم حرص به دنیا نیز داشته باشد،‌ مانند دزدی می‌ماند که با چراغ به دزدی می‌رود.

وی اضافه کرد:‌ اصل سوم داشتن عقل است و البته عقل غیر از علم است. ممکن است کسی عالم باشد‌ ولی عاقل نباشد. عقل تشخیص صحیح از ناصحیح است و همان چیزی است رهبری به آن بصیرت می‌گویند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت:‌ چهارمین اصل در انسان سازی تقوا و تعهد بوده و مراقبه الهی که در انسان به وجود می‌آید،‌ همان تقوا است. بالاترین سرمایه انسان تقوا است و هر جوانی که تقوا داشته باشد، از لغزش‌ها به دور است.

این مرجع تقلید پنجمین اصل در انسان سازی را عمل کردن دانست و افزود:‌ تا عمل کردن نباشد،‌ نتیجه به دست نمی‌آید و انسان باید وارد میدان عمل بشود.

انتهای پیام/2258/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول