اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز:

اجرای 135 پروژه در سقز از دستاوردهای سفر رهبری به کردستان است

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به کردستان، گفت: در سفر ایشان اجرای 135 پروژه با اعتبار بالغ بر 518 میلیارد و 826 میلیون ریال مصوب شد که تحول خاصی در سقز ایجاد کرده است.

اجرای 135 پروژه در سقز از دستاوردهای سفر رهبری به کردستان است

نادر فخری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز با تبریک سالروز تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به شهرستان سقز اظهار کرد: سفر پرخیر و برکت معظم‌له نقطه عطفی در تاریخ استان کردستان است و برکات این سفر از جهات متنوع قابل بحث و بررسی است.

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به برکات سفر تاریخی، وحدت بین شیعه وسنی، افزایش میل به سرمایه‌گذاری در کردستان توسط سرمایه‌گذاران خارج از استان، تغییر نگاه و نگرش مردم ایران و بازتاب گسترده تشریف‌فرمایی هشت روزه در کردستان و استقبال بی‌نظیر و گسترده مردم را از جمله دستاوردهای مادی و معنوی این سفر عنوان کرد.

فخری با اشاره به اختصاص 814 میلیارد تومان اعتبار از سوی دفتر مقام معظم رهبری به استان کردستان، این امر مبارک و اعتبارات جهشی را در تسریع و شتاب‌بخشی توسعه استان با اهمیت دانست و هزینه کردن این اعتبارات را بسیار دقیق و با نظارتی جامع عنوان کرد.

وی افزود: این نحوه نظارت بر پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و رفتار متعهدانه، مخلصانه و متواضعانه دفتر رهبر معظم انقلاب باید الگوی تمامی ادارات در زمینه اجرا و پیگیری و نظارت بر پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد.

فرماندار سقز اختصاص اعتبارات ویژه در قالب کالاهای اساسی و کمک به محرومان و نیازمندان را از جمله دستاوردهای معنوی سفر رهبری به کردستان برشمرد و سپس به دستاوردهای سفر معظم‌له به سقز و تشریح 135 پروژه با اعتبار بالغ بر 518 میلیارد و826 میلیون ریال پرداخت.

وی ‌سپس به برخی از دستاوردهای شهرستان از جمله پیگیری‌های دلسوزانه و متعهدانه مسئولان برای تخصیص 12 میلیون مترمکعب آب از سدهای شهرستان‌های همجوار و 50 میلیون مترمکعب از آب‌های مجوزهای غیرفعال آبخوان‌های قدیمی، زمینه‌سازی برای راه‌اندازی نهضت آبیاری بارانی، جمع‌آوری قلیان، ‌برخورد در زمینه قاچاق دام، ‌جمع‌آوری معتادان، تقویت و ارتقای پایگاه‌های بسیج ادارات اشاره کرد.

فخری در ادامه خواستار پیگیری مطالبات به حق مردم، ‌رفع دغدغه‌های آنان توسط مسئولان ادارات، ‌استفاده از محصولات داخلی ساخت کشور، ‌تکریم ارباب رجوع، انجام کارهای فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد، ‌نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان، ‌استفاده از ظرفیت دانشگاهیان به منظور مشاوره و ارتباط تنگاتنگ ادارات با مراکز علمی و ‌برگزاری همایش‌های علمی پژوهشی در سطحی مناسب شد.

وی در ادامه به بحث اهمیت انتخابات 24 خرداد از لحاظ گستردگی کمی به واسطه برگزاری دو انتخابات هم‌زمان و از لحاظ کیفی به سبب حساسیت آن پرداخت و خواستار رعایت قانون توسط داوطلبین و مجریان برگزاری انتخابات شد.

فخری عرصه انتخابات را عرصه مقابله با دشمن و دفاع از تمامی دستاوردهای نظام مقدس برشمرد و تاکید کرد این عرصه ، ‌عرصه جنگ با استکبار است.

وی تلاش ادارات برای بسترسازی در زمینه حضور گسترده مردم را خواستار شد و تصریح کرد: امروز در شهرستان شاهد شور و نشاط و شعور انتخاباتی هستیم وباید این روند ادامه داشته باشد.

فخری در پایان تعامل بین هیئت نظارت، ‌اجرایی و ناظران شورای نگهبان را خوب توصیف و اظهار امیدواری کرد: با این تعامل خوب و برنامه‌ریزی منسجمی که برای سازماندهی نیروی انسانی و آماده‌سازی امکانات سخت‌افزاری صورت گرفته است انتخابات پرشوری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/79010/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول