اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

برنامه‌های پیشگیری از سیل در گلستان نیازمند اعتبارات ملی است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: برنامه‌های پیشگیری از سیل در استان علاوه بر اعتبارات استانی نیازمند اعتبارات ملی است.

برنامه‌های پیشگیری از سیل در گلستان نیازمند اعتبارات ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی ظهر امروز در جمع کارشناسان مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: در گلستان 2 هزار و 700 کیلومتر رودخانه وجود دارد که یک‌هزار و 100 کیلومتر آن در محدوده شهر و روستای استان است.

رودخانه‌های گلستان هر 5 سال یک بار نیازمند لایروبی است

وی اضافه کرد: این میزان طول رودخانه در استان حداقل هر پنج سال یک بار نیازمند لایروبی و مهندسی است که هزینه‌های بسیاری را به استان تحمیل می‎کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریتی بحران استان گلستان با اشاره به عوامل اصلی وقوع سیلاب در استان اذعان داشت: پوشش گیاهی کم، تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها و نزولات جوی غیرمتعارف از مهم‌ترین عوامل بروز سیلاب در استان محسوب می‎شود.

اختصاص اعتبارات حوادثی مدیریت بحران دستگاه‌های عملیاتی گلستان

سمیعی ادامه داد: در سال‌جاری اعتبارات مناسبی از سوی این اداره کل به دستگاه‌های عملیاتی مرتبط از جمله آب منطقه‌ای و منابع طبیعی استان در زمینه مدیریت و پیشگیری سیل اختصاص داده شده که امیدواریم این دستگاه‌ها تا پایان سال مالی، پروژه‎های مورد نظر را به انجام برسانند.

وی در ادامه با اشاره به آبگرفتگی در شهرستان آق‌قلا و اقداماتی که برای پیشگیری انجام گرفته افزود: برای رفع مشکل آبگرفتگی در این شهرستان، طرح ذخیره‎سازی و کنترل سیلاب «آق‌قلا» و «آقدکش» طرح شده که این طرح اعتبار بسیاری طلب می‎کند.

اجرای طرح زهکشی برای رفع مشکل آب‎گرفتگی مزارع کشاورزان آق‌قلا

سمیعی یادآور شد: قرار شد وزارت نیرو برای این طرح اعتبار اختصاص دهد و ما هم مبلغ خوبی را در اعتبارات استانی به این موضوع اختصاص داده‎‎‎ایم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار استان، 280 هزار هکتار از اراضی استان در محدوده آق‌قلا از زیر آب بیرون می‎آید که اعتبارات مناسبی به آب منطقه استان برای اجرای این پروژه اختصاص داده شد، تا مشکل کشاورزان این منطقه برطرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به معضل تجاوز به حریم رودخانه‌ها در استان متذکر شد: مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از این معضل اطلاع‌رسانی و فرهنگ‎سازی است.

سمیعی تصریح کرد: پیشنهادی از سوی این اداره کل ارائه شد که برای برطرف کردن این مشکل با تعامل بین شهرداری و مردم اگر نیاز به تملکی در این نقاط حادثه‌خیز باشد انجام پذیرد و جایگزینی به جای این تملک نیز از مسیر تعامل انجام‌پذیر باشد.

به گفته وی؛ جابه‌جایی‎‌های انجام گرفته در مناطق در معرض خطر سیل به سایت‌های تعبیه شده برای اهالی این سایت‌ها آرامش و امنیت خاطر به ارمغان آورده است.

کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب یکی از کارگروه‎های تخصصی 14گانه ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان محسوب می‎شود که مدیرعامل آب منطقه استان طبق حکم استاندار ریاست این کارگروه را بر عهده دارد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد، این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول