اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد

افزایش بارندگی‌ها در کردستان نسبت به سال گذشته

مدیرکل هواشناسی کردستان از افزایش میزان بارندگی‌ها در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و آن را نویدی برای افزایش تولیدات کشاورزی و جبران کمی از خشکسالی‌های گذشته دانست.

افزایش بارندگی‌ها در کردستان نسبت به سال گذشته

محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: میزان بارندگی در شهرستان‌های سنندج 2 درصد، بیجار 9 درصد، مریوان 10 درصد و زرینه 10 درصد افزایش یافته اما در شهرستان‌های قروه 34 درصد، بانه 5 درصد، سقز 12 درصد و کامیاران 2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی کردستان اضافه کرد: میانگین بارندگی‌های استان نسبت به دوره بلندمدت در شهرستان سنندج 31 درصد و قروه 37 درصد کاهش داشته و در شهرستان بیجار با افزایش 4 درصد مواجه شده است.

حیدری بیشترین میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته را مربوط به شهرستان دهگلان عنوان کرد و افزود: همچنین میزان بارش در شهرستان سنندج در مدت یاد شده 17.6 میلی‌متر، سروآباد و حاجی‌ممدان 11 میلی‌متر، کامیاران 10 میلی‌متر، سلین 15 میلی‌متر و قاملو 13 میلی‌متر و موچش 11 میلی‌متر بوده است.

وی بیان کرد: همچنین میزان بارش باران در شهرهای سقز و بانه 3 میلیمتر، قروه و بیجار 4 میلی‌متر، مریوان و زرینه اوباتو 6 میلی‌متر، یاسوکند 7 میلی‌متر، هزار کانیان 5 میلی‌متر، دیواندره 4 میلی‌متر و بابارشانی 6 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: میزان دمای هوای استان در چند روز گذشته به طور متوسط 2 تا 10 درجه خنک‌تر شده و از امروز دمای هوای استان افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 ایستگاه سینوپتیک و ایستگاه اصلی هواشناسی، 13 ایستگاه اقلیم‌شناسی و 79 باران‌سنج در استان کردستان وجود دارد که اطلاعات هواشناسی بر اساس آنها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/79005/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول