اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی همدان خبر داد

کاهش 38 درصدی بارندگی در استان همدان

مدیرکل هواشناسی همدان گفت: امسال با کاهش 38 درصدی بارندگی در سطح استان مواجه هستیم.

کاهش 38 درصدی بارندگی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالرضا زندی ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان با بیان اینکه همدان با کاهش 38 درصدی بارش در سال جاری نسبت به بلندمدت مواجه بوده است، اظهار کرد: در بدترین شرایط در شهرستان همدان با 41 درصد کاهش بارش مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بهترین شرایط بارندگی مربوط به شهرستان ملایر بوده که نسبت به بلندمدت با 10 درصد کاهش روبه‌رو است.

مدیرکل هواشناسی همدان در ادامه با بیان اینکه تا پایان هفته وضعیت جوی استان همراه با رگبار، رعد و برق و بارش پراکنده است، افزود: طبق پیش‌بینی وضعیت جوی استان تا سه ماه آینده بارش در حد طبیعی خواهد بود اما بارندگی کم است.

وی ادامه داد: دمای هوای استان در سال جاری نسبت به بلندمدت یک و نیم درجه سانتیگراد گرمتر خواهد شد.

*ورود بیش از هزار خانوار عشایری به همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز با بیان اینکه فصل ورود عشایر به استان آغاز شده است، گفت: از فصل آغاز ورود عشایر به استان تاکنون هزار و 300 خانوار با 54 هزار رأس دام وارد استان همدان شدند.

محمدرضا همتی افزود: در حال حاضر 2 هزار خانوار با 400 هزار رأس دام در مناطق مختلف استان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه با دام‌های غیر‌قانونی و غیر‌مجاز برخورد خواهیم کرد، ادامه داد: باید از عشایر در اعطای تسهیلات بانکی حمایت کرد و با توجه به اینکه این قشر از جامعه توان تأمین وثیقه را ندارند راهکاری اندیشیده شود که تسهیلات با سپرده بانکی کم در اختیار آنها قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: ورود عشایر به استان مایه خیر و برکت است و در صورت حمایت آنها در تولید پروتئین استان مؤثر خواهند بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 600 تن جو و 800 تن گندم بین عشایر استان تقسیم شد.

همتی با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی 30 درصد گونه‌های گیاهی استان در حال بحرانی قرار دارد و در آستانه انقراض هستند، خاطرنشان کرد: فقدان پوشش گیاهی به مدیریت آب و خاک آسیب وارد می‌کند و باعث فرسایش خاک می‌شود.

*نحوه توزیع سوخت کشاورزان وقت‌گیر است

ابوالقاسم سوزنچی، رئیس خانه کشاورز استان همدان با بیان اینکه نحوه توزیع سوخت به کشاورزان وقت‌گیر است، گفت: با توجه به اینکه توزیع و صدور پروانه گازوئیل سه روز از کشاورزان وقت می‌گیرد و رها کردن مزرعه در طول این مدت به مزرعه آسیب می‌رساند باید راهکاری اندیشیده شود که زمان این پروسه کوتاه شود.  

انتهای پیام/89019/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول