اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازخوانی عملکرد داماش در فصل دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور

جایگاه یازدهم داماش گیلان در فصل پرتلاطم لیگ برتر

در پایان دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، تیم فوتبال داماش گیلان در حالی با هدایت افشین ناظمی به رتبه یازدهم دست یافت که آبی‌پوشان شهر باران فصل پرتنشی را سپری کردند.

جایگاه یازدهم داماش گیلان در فصل پرتلاطم لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، گیلان دارای دو تیم فوتبال داماش و ملوان در لیگ برتر است که کسب نتایج آنها برای شهروندان این استان به‌ویژه علاقه‌مندان به فوتبال بسیار اهمیت دارد.

با برگزاری هر مسابقه‌ای، تماشاگران مشتاق خود را به ورزشگاه می‌رساندند تا از نزدیک برای دلگرمی، تیم محبوب خود را تشویق کنند.

بازخوانی عملکرد تیم فوتبال داماش گیلان در مدت برگزاری لیگ برتر می‌تواند نظر علاقه‌مندان را به وضعیت این تیم جلب کند که چگونه داماش توانست فصلی پرتلاطم و تنش‌زا را پشت سر بگذارد و در لیگ برتر بماند.

تیم فوتبال داماش گیلان در پایان دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی این مسابقات ایستاد.

داماشی‌های شهر باران در 34 بازی خود در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر با 11 برد، 10 تساوی، 13 باخت، 36 گل زده و 43 گل خورده و در نهایت با 43 امتیاز در رده یازدهمی جدول لیگ برتر قرار گرفتند.

داماش در نخستین بازی خود در این فصل در خانه در برابر فولاد خوزستان با تساوی یک بر یک متوقف شد و در آخرین بازی خود در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران مقابل استقلال قهرمان این دوره از رقابت‌های لیگ برتر در حضور بیش از 90 هزار تماشاگر به پیروزی رسید.

مردان رشتی در طول این فصل سه سرمربی مختلف را روی نیمکت هدایت خود دیدند آنها ابتدا لیگ برتر را با سرمربیگری امید هرندی آغاز کردند اما حضور وی روی نیمکت داماش تنها هشت هفته تداوم یافت و از هفته دهم به بعد حمید درخشان سکاندار هدایت داماش شد و در نهایت نیز افشین ناظمی در شش هفته پایانی به عنوان سرمربی روی نیمکت داماش نشست.

*هشت بازی و کسب 9 امتیاز کارنامه امید هرندی در داماش

امید هرندی در هشت هفته حضورش در داماش دو برد، سه تساوی و سه شکست و در مجموع 9 امتیاز کسب کرد که میانگین 1.1 امتیاز در هر بازی برای وی به ثبت رسید.

پیروزی در برابر پرسپولیس آن هم با توجه به 10 نفره بودن داماش از دقیقه 46 به بعد و نیز برد پنج بر سه در مقابل پیکان تهران در هفته سوم از بهترین نتایج داماش با سرمربیگری امید هرندی بود.

شکست سنگین شش بر صفر داماش در برابر فجر سپاسی در شیراز که حاشیه‌هایی را نیز با خود به همراه داشت از تلخ‌ترین نتایج داماش و هرندی بود و اتفاق‌های این بازی منجر به صدور حکم برکناری امید هرندی شد.

*حمید درخشان، 19 بازی و 22 امتیاز در داماش

حمید درخشان به صورت رسمی از هفته دهم و از دیدار مقابل صبا در قم به عنوان سرمربی روی نیمکت هدایت داماش نشست و در مجموع داماش در 19 دیداری که با هدایت درخشان به مصاف حریفان خود رفت در نهایت به پنج برد، هفت تساوی، هفت شکست و 22 امتیاز دست یافت تا میانگین 1.1 امتیاز در هر بازی در کارنامه درخشان به ثبت برسد.

برد یک بر صفر مقابل استقلال در آخرین هفته نیم فصل نخست لیگ برتر را می‌توان بهترین نتیجه درخشان با داماش قلمداد کرد و شکست تلخ خانگی داماشی‌ها در برابر آلومینیوم هرمزگان با نتیجه دو بر یک و نیز شکست تلخ در دربی سنتی گیلان در برابر ملوان با حساب سه بر یک، در زمره بدترین نتایج داماش با هدایت حمید درخشان ثبت شد.

حمید درخشان پس از باخت تیمش در مقابل ذوب‌آهن در هفته بیست و هشتم به صورت پرحاشیه و پر سر و صدا از سرمربیگری داماش کنار گذاشته شد.

*کارنامه افشین ناظمی، 6 بازی و 12 امتیاز در داماش

داستان شش هفته پایانی داماش در لیگ برتر حکایت دیگری داشت، در این ایام که مسایل مدیریتی داماش به اوج تنش‌های خود رسیده بود هدایت داماش به افشین ناظمی که یک مربی جوان و بومی بود سپرده شد.

داماش در شش دیداری که با هدایت ناظمی به میدان رفت چهار برد، دو باخت و 12 امتیاز کسب کرد تا میانگین دو امتیاز برای هر بازی برای ناظمی به ثبت برسد و بهترین عملکرد داماشی‌ها در دوران تحت هدایت وی رقم خورد.

برد شیرین دو بر یک در مقابل سپاهان اصفهان که تضمین کننده بقای داماشی‌ها در لیگ برتر بود، آن هم در حالی که داماش از دقیقه 50به صورت 10 نفره بازی می‌کرد و نیز پیروزی در مقابل استقلال در برابر دیدگان 90 هزار هوادار این تیم در ورزشگاه آزادی با حساب دو بر یک بهترین نتایج داماش با سرمربیگری ناظمی بود.

شکست دو بر یک خانگی در برابر تراکتورسازی در روزی که داماش به هیچ عنوان مستحق باخت نبود تلخ‌ترین شکست داماشی‌ها محسوب می‌شود.

*علیرضا جهانبخش پدیده فوتبال ایران در داماش

اگر چه امسال چند بازیکن در ترکیب داماش چهره خوبی از خود به نمایش گذاشتند، اما پدیده شدن علیرضا جهانبخش بازیکن جوان نخست این فصل داماش را می‌توان مهم‌ترین اتفاق این فصل داماش ذکر کرد. جهانبخش که کاپیتان تیم ملی جوانان کشورمان نیز است، بازی‌های ارزشمندی را برای داماش به انجام رساند و با به ثمر رساندن هشت گل، گلزن نخست داماشی‌ها لقب گرفت و در پایان سال 91 از دید کارشناسان فوتبال کشورمان در برنامه ورزشی 90 به عنوان پدیده و جوان نخست فوتبال کشورمان انتخاب شد.

جهانبخش پیش از پایان فصل نیز پیشنهادهای جالبی از طرف دو باشگاه داخلی و چند باشگاه اروپایی برای لژیونر شدن داشته است.

انتهای پیام/84001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول