اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفت

افزایش 6 برابری بودجه سازمان بهزیستی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بودجه سازمان بهزیستی کشور در دولت‌های نهم و دهم رشد قابل توجهی داشته، به طوری که افزایش شش برابری قبل از آن را نشان می‌دهد.

افزایش 6 برابری بودجه سازمان بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد نفریه در نخستین همایش تخصصی معاونان امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشور که در استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری که در سال گذشته با آن رو به‌ رو بود، توانست در حوزه اجتماعی اعتبارات مناسبی را جذب کند.

این مسئول، با اشاره به اینکه اعتبارات دفتر امور آسیب دیدگان بیش از 90 درصد افزایش یافت، عنوان کرد: به منظور گسترش فوریت‌های اورژانس اجتماعی در سطح کشور حدود 37 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اعتبارات حوزه امور اجتماعی در بخش امور کودکان نیز 44 درصد رشد داشته است.

نفریه با اشاره به افزایش اعتبارات دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بیان کرد: بودجه دفتر توانمندسازی زنان و خانواده 150 درصد رشد داشته که این رقم توجه مناسب به این بخش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش کمک هزینه ترخیص افزود: کمک هزینه ترخیص که برای ترخیص فرزندان شبه خانواده هزینه می‌شود، برای سال نخست چهار میلیارد تومان تعیین شده که در سال جاری افزایش می‌یابد.

این مسئول تصریح کرد: در بخش امداد و یارانه فرزندان دو گام اساسی برداشته شده که افزایش 20 درصدی یارانه‌‌ها از 700 میلیون تومان به 7 میلیارد تومان از جمله آن‌ها است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: اعتبارات گروه همیار زنان با 277 درصد رشد از 600 میلیون تومان به 2 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده و یارانه نگهداری پرونده‌ها نیز بیش از 880 درصد رشد داشته است.

نفریه خاطر نشان کرد: با برنامه‌‌ریزی انجام شده قرار است سالانه حداقل 10 تا 12.5 درصد از مددجویان زیر پوشش با رسیدن به خودکفایی از چرخه حمایتی این سازمان خارج شوند که بر این اساس در سال گذشته 15 هزار مددجو از پوشش این سازمان خارج شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: تصویب آیین‌نامه ساماندهی فوریت‌های اجتماعی کشور در هیئت وزیران، خرید 100 دستگاه خودرو برای مراکز فوریت‌های اجتماعی کشور، اجرای طرح مراکز سرپایی کودکان خیابانی به صورت پایلوت که بعد از تحلیل نتایج اجرای آن در سراسر کشور انجام می‌شود، از جمله فعالیت‌های انجام شده در این بخش است.

این مسئول افزود: افزایش تعداد پایگاه‌های خدمات اجتماعی با تمرکز بر محلات آسیب‌خیز، ساماندهی نیروهای مراکز اورژانس اجتماعی، ایجاد ردیف بودجه‌ای خاص در حوزه آسیب‌های اجتماعی و غیر قابل اجتناب و محاسبه بودجه اورژانس اجتماعی از دیگر اولویت‌های معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برای سال جاری است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت‌های دفتر امور کودکان و نوجوانان گفت: تهیه محتوای آموزشی خاص مهد کودک‌ها و ابلاغ آن به کشور، تعیین شهریه مهد‌ کودک‌ها با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کننده‌ها، تثبیت وضعیت مهدهای کودک و افزایش کمی آن‌ها، افزایش قابل ملاحظه یارانه مراکز و میزان امداد ماهانه فرزندان، واگذاری امور شبه خانواده در دستور کار این معاونت قرار گرفته که مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شده است.

نفریه عنوان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده، نظم‌بندی بودجه‌ها و جذب اعتبارات مناسب سعی داریم، دغدغه استان‌ها را با حل مشکلات آنان برطرف کنیم.

وی با اشاره به طرح درجه‌بندی کلینیک‌های مددکاری افزود: طرح درجه‌بندی کلینیک‌های مددکاری از کارهای انجام شده در این زمینه است و کلینیک‌های درجه یک حدود 14 درصد، درجه دو و سه حدود 27 درصد و فاقد درجه هم 12 درصد هستند.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول