اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل میراث فرهنگی یزد:

هنرمندان صنایع دستی کارهای گروهی ارائه دهند

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: هنرمندان صنایع دستی باید با اتحاد و همدلی به دنبال فعالیت‌های گروهی و ارائه کارهای گروهی باشند.

هنرمندان صنایع دستی کارهای گروهی ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد بهشتی‌نژاد امروز در نشست هنرمندان صنایع دستی استان یزد اظهار داشت: اگر هنرمندان صنایع دستی به سمت فعالیت گروهی سوق پیدا کنند، از یک سو توان مالی آنها نیز افزایش می‌یابد و از سوی دیگر حمایت‌های بیشتر و بهتری از آنها صورت می‌گیرد.

وی بر تشکیل انجمن هنرمندان صنایع دستی در استان یزد تاکید کرد و افزود: در صورتی که هنرمندان این رشته بتوانند تشکلی قانونمند تشکیل دهند، به طور قطع حمایت‌ها از آنها نیز افزایش می‌یابد ضمن اینکه خود آنها نیز با بهره‌مندی از ایده‌ها و نظرهای یکدیگر، در ارائه کارهای ارزشمند موفق‌تر عمل خواهند کرد.

مسئول بسیج هنرمندان استان یزد نیز در این نشست، خواستار حضور بسیج و هنرمندان بسیجی و ورود آنها به شاخه‌های مختلف هنری شد.

علی‌محمد پارساییان عنوان کرد: بسیج هنرمندان استان یزد تاکنون موفق به راه‌اندازی 9 انجمن هنری توسط بسیج هنرمندان شده و جای بسیج هنرمندان صنایع دستی در این میان خالی است.

وی یزد را قطب صنایع دستی کشور خواند و افزود: متاسفانه این ظرفیت کمتر مورد توجه قرار گرفته و به نظر می‌رسد انسجام هنرمندان این رشته بتواند تا حد زیادی در رشد و شکوفایی صنایع دستی استان یزد موثر باشد.

پارساییان نیز خواستار تشکیل انجمن صنایع دستی در استان یزد شد و افزود: با تشکیل شورای هفت نفره و ورود هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی، می‌توان در راه رونق هرچه بیشتر صنایع دستی و رشد هنری و علمی آن گام برداشت.

وی همچنین از حمایت جدی بسیج هنرمندان استان یزد از هنرمندان صنایع دستی خبر داد.

پارساییان یادآور شد: در این راستا هنرمندان را در برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی یاری خواهیم کرد.

مسئول شورای صنایع دستی بسیج هنرمندان استان یزد نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت غنی استان یزد در زمینه صنایع دستی به ویژه صنایع دستی بومی عنوان کرد: به منظور تقویت هنرهای اصیل دستی، انجمن تخصصی صنایع دستی راه‌اندازی شد.

رحیم دل با بیان اینکه دانشگاه‌های یزد نیز در زمینه صنایع دستی اقدام به جذب دانشجو کرده‌اند، افزود: در این انجمن نیز تلاش شده تا از جوانان تحصیل‌کرده در این رشته استفاده شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل‌کرده در رشته صنایع دستی و هنرمندان پیشکسوت در کنار یکدیگر می‌توان صنایع دستی استان یزد را به اوج شکوفایی رساند.

رحیم دل عنوان کرد: اتاق فکر این انجمن نیز راه‌اندازی شده و در آن برای پیشرفت هرچه بیشتر صنایع دستی در استان یزد برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/2464/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول