اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خبر داد

فعالیت 28 شهرک و ناحیه صنعتی در همدان

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: در استان همدان 28 شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی با 835 واحد صنعتی در حال فعالیت هستند.

فعالیت 28 شهرک و ناحیه صنعتی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی جعفری بعدازظهر امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی، با بیان اینکه در استان 28 شهرک و نواحی صنعتی فعال هستند، اظهار داشت: مساحت کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزار و 766 هکتار است.

وی افزود: در حال حاضر 20 شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری زمین هستند و مساحت شهرک‌های صنعتی هزار و 468 هکتار است که در 3 هزار و 200 قطعه با هزار و 417 فقره قرارداد منعقد شده، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر 835 واحد فعال در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند، افزود: در این واحدهای فعال 10 هزار و 413 نفر اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 3 میلیارد و 373 میلیون تومان فعالیت می‌کنند و از شهرک‌های موجود 15 شهرک دارای گاز، 6 شهرک دارای تصفیه خانه و 14 شهرک به شبکه فاضلاب متصل است.

جعفری در ادامه به شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال احداث اشاره کرد و یادآور شد: شهرک‌های صنعتی بوعلی 2، نهاوند 2، تویسرکان 2 و منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در حال احداث هستند و بنای احداث نواحی صنعتی صالح‌آباد، قروه درجزین، شیرین‌سو و فامنین را فراهم کردیم.

وی عنوان کرد: شهرک فناوری همدان در زمینی به مساحت 60 هکتار به عنوان پایلوت خدمات ساختمانی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان بیان داشت: عملیات اجرایی شهرک فناوری با مساحت ساختمانی 564 متر مربع با 42 اتاق از سال 88 آغاز شده که مبلغ قرار داد آن 4 میلیارد تومان بوده و 4.5 میلیارد تومان اختصاص یافته و برای تکمیل پروژه به 2 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی در ادامه به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد اشاره کرد و متذکر شد: این منطقه اقتصادی به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، تحرک اقتصادی، ارتباط یا جامعه بین‌المللی، تقویت صادرات غیر نفتی، ایجاد اشتغال مولد و جذب سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود.

جعفری اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد ترانزیت چهار استان را انجام می‌دهد و در دور سوم سفر هیئت دولت به استان 100 میلیارد تومان برای آن اعتبار درنظر گرفته شد و تاکنون بیش از هزار و 30 هکتار از زمین‌های این منطقه در اختیار شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: مساحت منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد هزار و 880 هکتار است که در حال حاضر 100 هکتار از اراضی این منطقه به پتروشیمی ابن سینا واگذار شده و امور دیوارکشی، خدمات زیر ساخت در بخش آب، گاز، برق و پرداخت حقوق عرفی کشاورزان و دامداران منطقه را انجام می‌دهیم.

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در پایان با بیان اینکه در سال 89 به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد 10 میلیارد تومان اختصاص یافت، ابراز داشت: در سال 90 نیز مبلغ 10 میلیارد تومان تخصیص یافت که امسال از آن مبلغ فقط 2 میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص یافت.

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول