اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پایگاه خبری اوسط نیوز:

دخالت آمریکا در عراق و سوریه چیزی جز گسترش تروریسم به همراه نداشت

پایگاه خبری اوسط نیوز گزارش داد دخالت آمریکا در عراق و سوریه چیزی جز گسترش تروریسم به همراه نداشت و اکنون دخالت‌های خارجی‌ها و در راس آن قطر و آمریکا در لیبی موجب ظهور پدیده حمله با خودروی بمب‌گذاری شده در این کشور شده است.

دخالت آمریکا در عراق و سوریه چیزی جز گسترش تروریسم به همراه نداشت

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری اوسط نیوز، بعد از ظهر دوشنبه یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیک بیمارستان جلا مهمترین بیمارستان شهر بنغازی منفجر شد.

اخبار ضد و نقیضی درباره آمار قربانیان این حمله که طرف‌های داخلی و خارجی در لیبی آن را تروریستی خواندند منتشر می‌شود.

عبدالله مسعود معاون وزیر کشور لیبی بلافاصله پس از وقوع انفجار از کشته شدن 15 تن و زخمی شدن 30 تن دیگر خبر داد اما وزیر کشور تعداد کشته‌ها را تنها سه تن اعلام کرد.

این در حالی است که موجی از وحشت و دلهره ساکنان بنغازی را از احتمال تکرار این حملات فراگرفته است.

کنسولگری آلمان در بنغازی نیز کارکنان خود را از این شهر خارج کرده است و دولت و پارلمان نیز پی در پی نشست‌های فوق العاده برای جلوگیری از وقوع حملات مشابه دوشنبه گذشته اتخاذ می‌کنند.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که نیروهای خود را در جزیره صقلیه ایتالیا آماده کرده است تا در هر زمانی که لازم باشد وارد لیبی شوند.

انفجار خودروی بمب گذاری شده که در وسط روز اتفاق افتاد اولین حمله ای بود که غیرنظامیان را در منطقه ای شلوغ از این شهر هدف گرفت زیرا حملات پییشن عموما در شب و یا سحرگاه صورت می‌گرفت تا مانع قربانی شدن ساکنان بنغازی شود.

شهر بنغازی مهد انقلاب لیبی بارها هدف حملات علیه دستگاه امنیتی لیبی و منافع کشورهای غربی بوده است و تعداد زیادی از این حملات مراکز پلیس در بنغازی را هدف گرفته است.

همه این وقایع تشدید ناامنی‌ها در لیبی و ناتوانی حاکمیت در این کشور برای تشکیل دستگاه امنیتی قوی برای مقابله با فعالیت شبه نظامیان را نشان می‌دهد.

عاشور شوایل، وزیر کشور دولت موقت لیبی خواستار استقرار نیروهای ارتش در خیابان‌های برخی مناطق لیبی و به خصوص بنغازی و طرابلس شده است تا به نیروهای پلیس در تامین امنیت آنجا کمک کنند.

کاملا علوم است که فناوری خودروهای بمب‌گذاری شده با جنگ آمریکا در عراق وارد منطقه عربی شد و با پول قطر و عربستان به سوریه و ترکیه و لیبی رسید و اما این سوال باقی می‌ماند که آیا این فناوری روزی به دوحه نیز خواهد رسید؟

دخالت آمریکا در عراق فاجعه‌ای را با گسترش تروریسم در این کشور به بار آورد و انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده هنوز خاک این کشور را به لرزه در می آورد و پس از آن دخالت‌های آمریکایی -صهیونیستی با حمایت مالی قطر و عربستان به سوریه رسید و هم اکنون در لیبی شاهد این پدیده هستیم.

بر اساس گزارش‌های منابع لیبیایی قطر که در زمان انقلاب علیه معمر القذافی به گروه‌های شبه نظامی مسلح در لیبی پول و سلاح می‌داد همچنان آنها را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول