اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعتراف دولت لیبی به آشفتگی اوضاع امنیتی کشور/ تظاهرات مردم خشمگین بنغازی

نخست وزیر لیبی در پی حملات دیروز بنغازی و تظاهرات شهروندان این شهر، به شکنندگی اوضاع امنیتی در لیبی اعتراف کرد و لیبیایی‌ها را به خویشتنداری فراخواند.

اعتراف دولت لیبی به آشفتگی اوضاع امنیتی کشور/ تظاهرات مردم خشمگین بنغازی

به گزارش فارس، پایگاه خبری الجزیره گزارش داد: علی زیدان، نخست وزیر لیبی در پی حملات دیروز بنغازی به شکنندگی و آشفتگی اوضاع امنیتی در کشورش اعتراف کرد و از لیبیایی‌ها خواست صبر و خویشتنداری پیشه کنند.

زیدان در بیانیه‌ای که دوشنبه شب برای خبرنگاران قرائت کرد گفت: مقامات سابق نتوانستند اقدامات جدی را برای اوضاع امنیتی شکننده در لیبی اتخاذ کنند و این اقدامات به کمک کشورهایی مقتدر نیاز دارد.

زیدان با اشاره به چالش‌هایی که کشورش با آن روبه رو است گفت: طرفداران نظام سابق لیبی و یا گروه‌هایی خارجی همه با هدف اینکه لیبی نتواند پا برجا باشد کار می‌کنند.

وی افزود: حمله به لیبی بزرگ است و ما از همگان می‌خواهیم با یکدیگر متحد باشند و حادثه بنغازی اتفاقی نبود بلکه در چارچوب سلسله حملاتی است که لیبی را هدف گرفته است تا مانع ساختن این کشور شود.

نخست وزیر لیبی تاکید کرد که وزارت کشور و سرویس اطلاعات لیبی برای شناسایی عاملان این حمله کار می‌کند.

یگان‌های ویژه ارتش لیبی در بنغازی مستقر شدند

در پی حمله دیروز دوشنبه در بنغازی، کنگره ملی لیبی بالاترین نهاد قدرت در این کشور  نشستی فوق العاده با مقامات امنیتی برگزار کرد و به ارتش دستور داد یگان‌های ویژه برای گسترش امنیت در بنغازی مستقر کند.

هیات سازمان ملل در لیبی حمله بنغازی را محکوم کرد

هیات سازمان ملل در لیبی نیز حمله دیروز در بنغازی را «تروریستی» دانست و آن را محکوم کرد.

در بیانیه این هیات آمده است: از همه مردم لیبی می‌خواهیم در این شرایط حساس وحدت خود را حفظ کنند تا با همه تلاش‌ها برای تخریب و برهم زدن ثبات در لیبی مقابله کنند.

شهر بنغازی در شرق لیبی بعد از ظهر دیروز دوشنبه شاهد دو انفجار بود که یکی در نزدیکی یکی از بزرگ ترین بیمارستان‌های بنغازی روی داد و دیگری در یکی از خیابان‌های اصلی این شهر که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد.

رسانه‌های لیبی گفتند که انفجار نخست با یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل بیمارستان الجلاء به وقوع پیوست که به کشته و زخمی شدن تعدادی که بیشتر انها کودک بودند منجر شد.

برخی پایگاه‌های خبری از آمار 15 کشته در این انفجار خبر دادند اما رئیس بیمارستان جلا گفت که سه تن در این حمله کشته شدند.

انفجار دوم دیروز در بنغازی در خیابان العشرین روی داد که چند کشته و زخمی برجا گذاشت.

تظاهرات مردم خشمگین بنغازی در اعتراض به تشدید خشونت‌ها در این شهر

صدها تن دیروز با تجمع نزدیک بیمارستان جلا در بنغازی خشونت‌ها و حملات مکرر علیه شهرشان را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان در میان لاشه خودروهای سوخته و بقایای اجساد کشته شدگان شعار می‌دادند: «بنغازی بیدار شو بنغازی بیدار شو»، شعاری را که در اوایل قیام علیه نظام معمر القذافی سر می‌دادند.

تظاهرات کنندگان پس از آن به سوی میدان هتل تیبستی در مرکز شهر بنغازی به راه افتادند و شعار می‌دادند: «شبه نظامیان را نمی‌خواهیم ما ارتشی یکپارچه می‌خواهیم.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول