اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست علی‌آبادکتول خبر داد

دستگیری شکارچیان در فصل زاد و ولد حیات‌وحش علی‌آبادکتول + تصاویر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی‌آبادکتول از دستگیری شکارچیان در فصل زاد و ولد حیات‌وحش این شهرستان خبر داد.

دستگیری شکارچیان در فصل زاد و ولد حیات‌وحش علی‌آبادکتول + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی بیانی ظهر امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان علی‌آبادکتول گفت: وجود گونه‌های مختلف جانوری در جنگل‌های این شهرستان شکارچیان متخلف را به این سو کشانده است و باعث شد علی‌آبادکتول در کشف تخلفات شکار در سال گذشته رتبه اول استان را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: مرال یکی از گونه‌های جانوری ارزشمند و حمایت شده در زیستگاه حفاظتی شهرستان علی‌آبادکتول است.

بیانی افزود: از اوایل اردیبهشت ماه تا اواسط خرداد ماه فصل زایمان و زاد و ولد این گونه جانوری با ارزش است که در این ایام گونه‌های دیگری نیز در حال زاد و ولد هستند و لازم است آرامش و امنیت کاملی در زیستگاه‌های این جانواران حاکم باشد.

تنوع گونه‌های جانوری چشم شکارچیان متخلف را به زیستگاه‌های علی‌آبادکتول دوخته است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی‌آبادکتول خاطرنشان کرد: وجود گونه‌های مختلف حیات‌وحش و پرندگان در زیستگاه‌های شهرستان علی‌آبادکتول موجب شده است که شکارچیان به این زیستگاه‌های امن روی آورند و موجب شده در سال گذشته این شهرستان رتبه اول کشف تخلفات شکار در استان را به خود اختصاص دهد که نشان از تلاش و همت شبانه‌روزی نیروهای محیط زیست این شهرستان است.

وی اذعان داشت: با توجه به فرارسیدن فصل زایمان گونه‌های ارزشمند خصوصاً مرال، فعالیت‌های حفاظتی این اداره چند برابر شده است و یگان‌های حفاظتی با شیفت‌های کاری برنامه‌ریزی شده، در راستای حمایت از حیات‌وحش این شهرستان به صورت شبانه‌روزی در حال کنترل منطقه هستند و در بعضی از نقاط با نصب دوربین‌های مدار بسته و هوشمند مناطق حفاظت شده و زیستگاه‎های این منطقه در حال کنترل است.

دستگیری شکارچیان مرال در شب گذشته

بیانی گفت: دو نفر شکارچی متخلف که مبادرت به شکار یک راس مرال کرده بودند با هوشیاری و کنترل یگان‌های حفاظتی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی‌آبادکتول در ساعت یک بامداد شب گذشته در منطقه سیاه رودبار در دهنه «زرین‌گل»، در حین کمین دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی‌آبادکتول افزود: همچنین در ادامه ماموریت‌های شب گذشته فرد دیگری با مقداری گوشت «مرال» و یک قبضه سلاح تک‌ لول قاچاق دستگیر شد که برای رسیدگی به جرائم تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری شکارچی قرقاول در زیستگاه‎های علی‌آبادکتول

وی همچنین از دستگیری یک شکارچی قرقاول در هفته گذشته خبر داد و گفت: بر اساس گشت‌های یگان حفاظتی این اداره در روزهای اخیر یک نفر شکارچی قرقاول همراه با یک طاقه قرقاول و یک قبضه سلاح قاچاق دستگیر شد.   

قرقاول پرنده‌ای از راسته ماکیان سانان است که به طور بومی بیشتر در نقاط آسیا و همین طور یونان و بلغارستان و در اروپا زندگی می‌کند و توسط انسان به بسیاری از کشورهای دیگر هم وارد شده‌است. جمعیت قرقاول‌ها رو به کاهش است اما در خطر انقراض نیست.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول