اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشکنی لندن و پاریس در قرار دادن «جبهه النصره» در فهرست گروه‌های تروریستی

منابع آگاه دیپلماتیک خبر دادند که پاریس و لندن رسیدگی به درخواست سوریه برای قرار دادن جبهه النصره در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان را به تأخیر انداخته‌اند.

کارشکنی لندن و پاریس در قرار دادن «جبهه النصره» در فهرست گروه‌های تروریستی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الحیات»، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که بریتانیا و فرانسه درخواست سوریه برای قرار دادن جبهه النصره در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل را به تأخیر انداخته‌اند.

این دیپلمات‌ها تأکید کردند که لندن و پاریس مدعی شده‌اند که این تأخیر برای این است که انگلیس و فرانسه معتقدند که جبهه النصره تنها اسم مستعاری برای القاعده است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند که این اقدامات فرانسه و انگلیس اثری بر تصمیم شورای امنیت نخواهد داشت و این گروه در هر صورت در فهرست گرو‌ه‌های تروریستی قرار خواهد گرفت و شامل مجازات‌های سازمان ملل خواهد شد.

جبهه النصره از اصلی ترین گروه‌های مسلح تکفیری است که در سوریه حضور دارند و به اقدامات نظامی علیه حکومت و مردم سوریه دست می زنند.

این گروه ماه گذشته با «ایمن الظواهری» رهبر القاعده اعلام بیعت کرد و وزارت خارجه آمریکا این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول