اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش انگلیس و سوریه در شورای امنیت برای تحریم جبهه النصره

انگلیس و سوریه به صورت جداگانه طرح تحریم جبهه النصره را در شورای امنیت سازمان ملل پیگیری می‌کنند.

تلاش انگلیس و سوریه در شورای امنیت برای تحریم جبهه النصره

به گزارش خبرگزاری فارس، انگلیس و سوریه طی درخواستهایی جداگانه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند جبهه النصره را تحریم کنند.

دیپلمات‌های سازمان ملل گفته‌اند سوریه و انگلیس به صورت جداگانه تحریم‌های شورای امنیت علیه جبهه النصره سوریه را پیگیری می‌کنند.

«جبهه النصره» که در سوریه دست به اقدامات تروریستی علیه حکومت و مردم این کشور می‌زند ماه گذشته با انتشار فایلی صوتی با «ایمن الظواهری» رهبر القاعده بیعت کرد.

به گفته این دیپلمات‌ها که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، سوریه از کمیته‌ای از شورای امنیت که نظارت بر تحریم‌های القاعده را بر عهده دارد خواسته نام النصره به عنوان گروهی مستقل به فهرست تحریم‌های تسلیحاتی، مصادره اموال و منع مسافرت این شورا افزوده شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد انگلیس با این اقدام سوریه و مخالفت کرده و گفته چون النصره با القاعده بیعت کرده، باید به عنوان یکی از شاخه‌های فرعی این گروه قلمداد شده و با تحریم‌هایی مشابه آن مواجه شود.

اضافه شدن نام این گروه به فهرست تحریم‌های شورای امنیت باید به تأیید تمامی 15 عضو این شورا برسد. به گفته این دیپلمات‌ها، اعضای شورای امنیت تا روز سه‌شنبه فرصت دارند تا با طرح انگلیس مخالفت کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول