اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

نوجوانان کرد و عرب از مساجد بروکسل تا صفوف النصره

تاکنون ۳۰۰ نوجوان و جوان کم سن و سال کرد و عرب از سوی نیروهای افراطی در مساجد و محافل دینی بلژیک جذب شده و برای جنگ به سوریه فرستاده شده‌اند.

نوجوانان کرد و عرب از مساجد بروکسل تا صفوف النصره

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روداو، ماتیلده کارتون از خبرنگاران روزنامه لوموند فرانسه، گزارش ویژه ای در خصوص آن دسته از نوجوانان و جوانان کم سن و سال کرد و عرب تهیه کرده که در مساجد و محافل دینی بلژیک از سوی مبلغین القاعده و سایر گروه های افراطی و سلفی جذب شده و به منظور جنگ با نیروهای نظامی دولت به ترکیه و از آنجا به سوریه فرستاده شده اند.

مردی به نام عبدالوهاب که تنها یکی از پدر و مادرهایی است که با او مصاحبه شده، به خبرنگار لوموند گفته است:« من دو پسر دارم که یکی از آنان 16 و دیگری 23 ساله است. من برای آن که پسرانم جذب گروه های افراطی نشوند آنان را نزد یکی از روحانیون مشهور بلژیک بردم. او به فرزندانم گفت که جنگ سوریه یک موضوع داخلی است و تکلیف و الزامی برای جهاد به دنبال نمی آورد، اما متاسفانه آنان با این استدلال قانع نشدند و چند روز بعد بدون اطلاع ما به ترکیه و از آن جا به سوریه رفتند. آنها برای من پیام فرستادند که از زندگی بزدلانه خسته شده و می خواهند شهید شوند و به همین خاطر در یکی از گردان های النصره آموزش نظامی خود را آغاز کرده اند. هم اکنون در کنار گروه های افراطی به عنوان مجاهد با نیروهای دولتی می جنگند.»

از سویی دیگر برخی رسانه های نزدیک به پ.ک.ک ترکیه از این موضوع خبر داده اند که در چند شهر کردنشین ترکیه از جمله در الازغ و بینگل، تاکنون ده ها جوان و نوجوان کُرد از سوی نیروهای افراطی جذب شده و برای جنگ به سوریه اعزام شده اند.

تاکنون سیصد نوجوان و جوان کم سن و سال کرد و عرب از سوی نیروهای افراطی در مساجد و محافل دینی بلژیک جذب شده و برای جنگ به سوریه فرستاده شده اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول