اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت آبیک خواستار شد

تدوین طرح جامع در خصوص آلایندگی سیمان در آبیک

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تدوین طرح جامع در خصوص آلایندگی شرکت سیمان در این شهرستان را خواستار شد.

تدوین طرح جامع در خصوص آلایندگی سیمان در آبیک

حمید برودتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: متأسفانه تاکنون در زمینه آلایندگی شرکت سیمان در شهر آبیک طرح جامعی تدوین نشده تا بر اساس آن آلایندگی همه جانبه شرکت سیمان بررسی شود و یا میزان آلایندگی و تأثیر منفی آن بر روی مردم مشخص شده باشد.

وی انجام کار علمی و پژوهشی بسیار قوی در زمینه آلایندگی شرکت سیمان را از سوی مسئولان شهرستانی و استانی ضروری دانست و تصریح کرد: با تحقق این امر، وسعت و عمق آلایندگی تعیین و اثبات می‌شود که این شرکت آلایندگی دارد یا ندارد.

این مسئول ادامه داد: اگر کار علمی و پژوهشی تحقق یابد اینکه شرکت سیمان مدعی است که آلایندگی ندارد ثابت می‌شود و بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

دریافت عوارض سیمان هدف نباشد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با ذکر اینکه دریافت عوارض از شرکت سیمان نباید هدف باشد خاطرنشان کرد: گرفتن عوارض از شرکت سیمان گرچه مهم و کمک‌کننده است ولی شناخت آلایندگی و رفع آن مهم‌تر و ضروری‌تر است.

برودتی تصریح کرد: چون کار علمی در خصوص آلایندگی سیمان انجام نشده و دلیل علمی وجود ندارد، از عمق فاجعه آلایندگی این شرکت اطلاع نداریم.

وی اضافه کرد: با تعیین شاخص‌ها و فاکتورهای لازم در زمینه آلایندگی شرکت سیمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست می‌توان به تحلیل خوبی در زمینه آلایندگی دست یافت.

این مسئول اذعان داشت: حتی می‌توان در تحلیل آلایندگی شرکت سیمان از وجود اساتید دانشگاه تهران که دارای منابع معتبر علمی هستند، استفاده کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بیان کرد: با توجه به اینکه آلایندگی شرکت سیمان تهدیدی علیه سلامت عمومی مردم شهر آبیک محسوب می‌شود، اختصاص اعتبار لازم برای تدوین طرح جامع برای آلایندگی شرکت سیمان ضروری است.

برودتی گفت: با تدوین و اجرای طرح جامع در خصوص آلایندگی شرکت سیمان دستگاه قضایی با ادله قطعی و مستند وارد عمل شده و دادستان هم می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم اقدام کند.

وی افزود: مسئولان باید با هم‌فکری و کار جمعی در راستای رفع آلایندگی شرکت سیمان گام برداشته تا سود رفع آلایندگی که سلامت مردم است در شهر آبیک تحقق یابد؛ این در حالی است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک آمادگی تحقق این امر را دارد.

انتهای پیام/77006/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول