اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

منشأ آلودگی هوای زنجان عراق است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان منشأ آلودگی هوای استان زنجان را کشور عراق اعلام کرد.

منشأ آلودگی هوای زنجان عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر مهدویانی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از پدیده‌های نوظهور محسوب می‌شود، اظهار داشت: استان زنجان هم چند سالی است که تحت تاثیر این پدیده قرار می‌گیرد.

وی عمده منبع آلودگی هوای استان زنجان را کشور عراق اعلام و اضافه کرد: منشأ آلودگی‌ هوای استان زنجان عراق است.

در ادامه کارشناس اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به شناسایی چهار کانون آلودگی هوا در جهان گفت: کانون شماره یک، که اصلی هم محسوب می‌شود مربوط به شمال غرب عراق و شرق سوریه است.

علی اسدی تصریح کرد: از 40 مورد آلودگی روی داده در کشور 23 مورد مربوط به کانون شماره یک، یعنی عراق ‌بوده است.

وی کانون شماره دو آلودگی هوا را در ایران مربوط به غرب و جنوب غربی عراق اعلام کرد و افزود: 14 مورد از 40 مورد آلودگی در ایران ناشی از فعالیت این کانون بوده است.

کارشناس اداره کل محیط زیست استان زنجان عربستان را دیگر کانون آلودگی هوا در ایران دانست و ادامه داد: عراق بیشترین منشأ آلودگی در سطح استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد آلودگی ناشی از غبارهای برخاسته از کانون شماره یک آلودگی در عراق به هزار برابر استانداردهای جهانی هم می‌رسد، اضافه کرد: اندازه ذرات معلق در هوا به 2.5 میکرون می‌رسد.

اسدی از تداوم سه تا 10 روزه آلودگی در سطح استان خبر داد و افزود: تعداد روزهای آلوده به تدریج افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا از استان‌های خوزستان و کرمانشاه آغاز شده است، اضافه کرد: این آلودگی‌ها به تدریج به استان‌های دیگر از جمله زنجان و حتی تهران هم کشیده شده است.

کارشناس اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در اوایل ورود ریزگردها فقط در فصول گرم سال فعال بودند، ادامه داد: در حال حاضر این ریزگردها در فصل سرد هم حضور دارند.

وی افزود: بیشترین زمان فعالیت ریزگردها در سطح استان زنجان در فصل بهار و اوایل تابستان است.

اسدی با بیان اینکه ریزگردها در مرحله اول سلامت انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ادامه داد: تحت تاثیر قرار دادن رفاه مرحله دیگر تاثیرگذاری این نوع آلودگی است.

وی از نیاز مالی برای تکمیل ایستگاه‌های سنجش سلامتی هوا خبر داد و گفت: تکمیل ایستگاه‌های موجود در سطح استان نیاز به 5 میلیارد ریال اعتبار دارد.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول