اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان اردیبهشت‌ماه

تنها اورژانس رفع آلودگی‌های هسته‌ای استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: تنها اورژانس رفع آلودگی‌ هسته‌ای استان اصفهان تا پایان اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

تنها اورژانس رفع آلودگی‌های هسته‌ای استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان اصفهان، محسن مصلحی در سفر یک‌روزه وزیر بهداشت به اصفهان و بازدید از اورژانس رفع آلودگی هسته‌ای بیمارستان فارابی اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تولید روزافزون از انرژی هسته‌ای در صنایع برای مصارف مختلف طبیعی، یکی از وظایف مهم حکومت پیش‌بینی برای جلوگیری از آلودگی‌های احتمالی افراد با مواد مورد استفاده در این صنعت است.

وی به ویژگی منحصر به فرد این مرکز نسبت به سایر مراکز موجود در کشور اشاره کرد و بیان داشت: اغلب مراکز رفع آلودگی‌های هسته‌ای کشور به صورت موقتی و بیشتر به شکل بیمارستان صحرایی تهیه شده که اصفهان تنها استانی است که مرکز ثابتی در قالب اورژانس برای مصدومان احتمالی آلودگی‌های شیمیایی و هسته‌ای ایجاد کرده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در ارتباط با ظرفیت پذیرش روزانه مصدومان در این مرکز پاسخی نداد و در عین حال اذعان کرد: اورژانس رفع آلودگی‌های هسته‌ای اصفهان براساس آخرین استانداردهای علمی ساخته شده و در 3 بخش اتاق احیاء، کابین‌های رفع آلودگی و تریال تعبیه شده است.

وی ادامه داد: این مرکز از دو بخش مجزا برای زنان و مردان مبتلا به آلودگی‌های شیمیایی و هسته‌ای تشکیل شده است.

به گزارش فارس، درب خروجی این مرکز درمانی مجهز به 2 سنسور است که اگر مصدومی به هنگام خروج هنوز آلوده به مواد رادیو اکتیو باشد با صدای آژیر پزشکان را مطلع و برای بار دیگر تمام مراحل درمان طی خواهد شد.

انتهای پیام/63002/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول