اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 خرداد‌ماه

نخستین پارک گیاه‌شناسی شرق کشور در مشهد افتتاح می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از افتتاح نخستین پارک گیاه‌شناسی شرق کشور در مشهد خبر داد.

نخستین پارک گیاه‌شناسی شرق کشور در مشهد افتتاح می‌شود

خلیل‌الله کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تاکنون از فضاهای سبز شهری و پارک‌ها تنها برای فعالیت‌های ورزشی و گذراندن اوقات فراغت استفاده می‌شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وقت زیادی از اوقات فراغت شهروندان در پارک‌ها سپری می‌شود از اواسط سال گذشته تبدیل پارک‌ها به پارک‌های موضوعی با کارکرد آموزشی، فرهنگی و عملی در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفته است.

کاظمی تصریح کرد: احداث شش پارک موضوعی از اواسط سال گذشته در مشهد مقدس آغاز شد که پارک گل‌ها با مساحت 2.7 هکتار در بلوار معلم نخستین پارک موضوعی مشهد بوده که سوم خرداد‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: همچنین در دهم خرداد‌ماه نخستین پارک گیاه‌شناسی شرق کشور با مساحت 27 هکتار در مشهد افتتاح می‌شود که تمام اقلیم گیاهی ایران در این پارک به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد اضافه کرد: پارک مینیاتوری به مساحت هشت هکتار در محدوده خیابان الهیه مشهد که یک ایران کوچک محسوب شده و از هر شهر یک المان با خصوصیات واقعی آن در این پارک به نمایش گذاشته می‌شود تا اواسط سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

کاظمی اظهار کرد: پارک موضوعی بهار نیز با مساحت سه هکتار در 22 بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/70022/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول