اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فروردین ماه امسال صورت گرفت

انجام 13 هزار و 500 مورد بازرسی از بازار همدان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در فروردین ماه امسال 13 هزار و 500 مورد بازرسی از بازار همدان انجام شد.

انجام 13 هزار و 500 مورد بازرسی از بازار همدان

علیرضا شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در فروردین ماه امسال تعداد 440 بازرسی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 216 درصدی مواجه بود که در همین راستا تعداد پنج واحد متخلف در استان شناسایی شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: در بخش واحدهای تولیدی و صنفی 548 بازرسی انجام شده که در این زمینه نیز با رشد 68 درصدی مواجه بوده‌ایم.

به گفته وی در بخش واحدهای تولیدی و صنفی 23 متخلف شناسایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15 درصدی داشته است.

شجاعی بیان کرد: در بخش انبار و سردخانه‌های استان نیز یک هزار و 21 بازرسی انجام شده که در این زمینه نیز 185 درصد رشد داشتیم.

وی  با بیان اینکه در بازرسی‌های صورت گرفته در بخش انبار و سردخانه‌ها متخلف نداشتیم، افزود: در بخش عمده‌فروشی یک هزار و 613 واحد بازرسی شده که از رشد 98 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود که در این زمینه شناسایی متخلفان هفت درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

شجاعی از 7 هزار و 395 مورد بازرسی از واحدهای خرده‌فروش خبر داد و افزود: در این راستا 508 متخلف شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از واحدهای خدماتی نیز 2 هزار و 483 مورد و تعداد متخلفان 242 مورد بوده است، تأکید کرد: در این زمینه با رشد 33 درصدی بازرسی و 45 درصدی شناسایی متخلفان مواجه بودیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد:‌ مهمترین کالاهای مورد تخلف طی این مدت شامل پوشاک، برنج، نوشابه خانواده، روغن موتور، مصالح ساختمانی، میوه، گوشت، نان، قند و شکر بوده است.

وی افزود: طی این مدت 479 مورد گزارش به صورت کتبی، حضوری و تلفنی به ستاد خبری 124 اعلام شده است.

شجاعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با تمام توان با پدیده‌ای گرانفروشی برخورد می‌شود، گفت: مبادی تأمین و توزیع و نحوه مبادلات بر قیمت‌گذاری کالا مؤثر است که در این صورت تفاوت قیمت‌ها طبیعی است، مگر اینکه واحدی اقدام به گرانفروشی کند که در آن صورت برخورد با این پدیده برعهده ماست.

انتهای پیام/89002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول