اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا گلستان:

دولت هاشمی روی کار آمدن جریانات خطرناک است / مردم انقلاب‎شان را با چیزی معاوضه نمی‎کنند

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا گلستان گفت: توان جسمی هاشمی برای اداره کشور مناسب نیست مگر اینکه بخواهد مدیریتش را واگذار کند که با این اقدام شاهد روی کار آمدن برخی جریانات خطرناک مثل تکنوکرات‎ها و لیبرال‎ها خواهیم بود.

دولت هاشمی روی کار آمدن جریانات خطرناک است / مردم انقلاب‎شان را با چیزی معاوضه نمی‎کنند

روزهای نیمه گرم انتخابات با ایجاد رقابت بین کاندیداها، خود را به فضای داغ‌تری کشانده و یقیناً پس از اعلام غربالگری شورای نگهبان، شاهد شور و شوقی دیگر در این عرصه خواهیم بود، قرار گرفتن در یک فضای رقابتی، حکم می‎کند واقعیت‎ها و عملکردها را آنگونه که هست و تجربه در اختیارمان قرار داده به مردم انعکاس دهیم.

در این راستا خبرگزاری فارس تلاش دارد تا تحلیل افراد صاحبنظر در این حوزه را برای آگاهی‎بخشی به افکار عمومی منتشر کند که در این مجال سعی داریم از نظرات حجت‎الاسلام علیرضا ریاحی مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا گلستان پیرامون مسئله انتخابات به گفت‎وگو بپردازیم، خواندن ماحصل مصاحبه‎ای که در ذیل آمده خالی از لطف نخواهد بود.

فارس: فکر می‎کنید مردم با توجه به حمایت‎های مادی و رسانه‎ای خارجی و داخلی وابسته به گفتمان‎های فتنه و انحراف آیا به آنها روی خوش نشان خواهند داد؟

ریاحی: در انتخابات 84 و 88 قاطبه مردم به گفتمانی رای دادند که این گفتمان، توام با آرمان‎ها و ارزش‎های انقلاب بوده است و منظور شخص آقای احمدی‎نژاد نیست بلکه گفتمان و شعارهای ایشان بوده که توانست آرای مردمی را به سمت خود جلب کند.

در شرایط دولت سازندگی و دولت اصلاحات خیلی‎ها فکر می‎کردند انقلاب در مسیری قرار گرفته که جزو آرمان انقلابی نبود و ما دیدیم که مردم به گفتمان اصولگرایی و شعارهایی که داده شد روی خوش نشان دادند.

به نظر بنده؛ علیرغم تبلیغات گسترده‎ای که رسانه‎های غربی، داخلی و وابستگان آنها در حمایت از جریان فتنه و انحراف دارند و چیزهایی که ما در جامعه می‎بینیم و لمس می‎کنیم نشان می‎دهد که قاطبه مردم در دام تبلیغات آنها قرار نمی‎گیرند و انشاالله نخواهند گرفت.

فارس: با توجه به ورود تمام عیار جریان فتنه و انحراف در عرصه انتخابات، وظیفه کاندیدای اصولگرا برای پیروزی چیست؟

ریاحی: کاندیداهای اصولگرا باید چند نکته را مدنظر داشته باشند اول اینکه اصولگرایی را یک جریان سیاسی ندانیم، فردی که به عنوان کاندیدای اصولگرا وارد این عرصه می‎شود باید خودش را در یک گفتمان ارزشی انقلاب بداند گفتمانی که بیش از سه دهه قدمت دارد و نزدیکتر با آرمان‎های امام راحل، شهدا و ولایت است و چیزی که مردم برای آن هزینه سنگینی دادند.

نکته بعدی اینکه شعارهای همسو با رهبری، مردم و حاکمیت نظام داشته باشد، یکی از خواسته‎های مردم این است که کاندیدای منتخب، حتما باید همسو با سیاست‎های رهبر معظم انقلاب و خواست کلان نظام باشد.

کار بعدی که کاندیدای موردنظر اصولگرایان باید انجام دهد اقدامات انقلابی است، طبق فرمایش اخیری که مقام معظم رهبری بدان اشاره فرمودند «من یک دیپلمات نیستم بلکه یک انقلابی‎ام» الان نیز در شرایط فعلی، اقدامات انقلابی نیاز است اینکه ما در مسائل سیاسی وارد شویم و بخواهیم هزینه سنگین را در قبال این بازی‎های سیاسی بدهیم کاری اشتباه است لذا باید کاندیدای اصولگرا، جریان فتنه و انحراف را صراحتاً محکوم کند و در دام زد و بندهای این دو جریان قرار نگیرد.

نکته بعدی که باید کاندیدای موردنظر اصولگرایان داشته باشند التزام عملی، قولی و رفتاری نسبت به قسم و تعهدی که با قرآن، ارواح مطهر شهدا و امام راحل همچنین رهبر معظم انقلاب و مردم می‎بندند باشد نه اینکه فقط در شعار به اینها عمل کند و در رفتار خدای نکرده نسبت به این موضوع فاصله بگیرد.

نکته دیگر اینکه باید از یک تیم خوب، ولایی، انقلابی و کارآمد که بتواند در عرصه‎های مختلف به ویژه مسائل اقتصادی و سیاست بین‎الملل قَدَر و محکم باشد بکارگیری کند تا بتوانند در این عرصه به خوبی کار کنند.

نکته بعدی نیز اینکه ارتباط خوب با مردم داشته باشد رئیس‌جمهور باید خودش را از متن مردم بداند نه اینکه خود را در منصبی که قرار گرفته در راس بداند تا قاطبه مردم احساس کنند که وی از آنها فاصله گرفته است.

دیگر اینکه باید ارتباط خودش را با مراجع، نخبگان دینی و سیاسی که همسو با نظام هستند و دغدغه مسائل دینی و انقلابی را دارند بتوانند این ارتباط را تنگاتنگ کند و خدای نکرده دستش از دامان مرجعیت، رهبری و مسائل دینی جدا نشود.

فارس: به نظر شما میزان مقبولیت گفتمان ارزش‎ها و پایداری در بین جامعه چقدر است؟

ریاحی: مردم پایبند انقلاب دینی و معنوی که با علقه‎های دینی آنها گره خورده هستند و به پای انقلابی که بهای سنگینی با بیش از 320 هزار شهید پرداخت کردند به راحتی نخواهند گذشت و این انقلاب که سختی و مشقت زیادی بوجود آمده و در جایگاه ارزشمند ام‎القری اسلام در دنیا قرار گرفته با هیچ چیزی عوض نمی‎کنند.

مردم شاید نسبت به برخی موضوعات انتقاد داشته باشند ولی اینها را به پای انقلاب نمی‎نویسند و حاضر هم نیستند انقلاب‎شان را با چیزی معاوضه کنند همانطور که در اوج تحریم‎ها و گرانی‎ها تبلیغ کردند که مردم در 22 بهمن حضور کمرنگی خواهند داشت اما دیدیم علیرغم همه تبلیغات دشمن، مردم فهیم و بصیر ایران به صحنه آمدند و قطعاً با دعای امام عصر (عج) انتخابات 24 خرداد را پرشورتر از گذشته خواهیم داشت و مردم بار دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند کوبید.

فارس: با توجه به اینکه در دوران دوم خرداد، اصلاح‎طلبان بدترین حملات را به هاشمی داشتند و مانع ورود ایشان به مجلس ششم شدند و او را عالیجناب سرخ‎پوش نامیدند حمایت آنها را هم‌اکنون چگونه ارزیابی می‎کنید؟

ریاحی: سخنرانی‎ها و اقدامات اخیر آقای هاشمی باعث شده که جبهه اصلاح‎طلبان و افرادی که در فتنه 88 دخیل بودند نسبت به ایشان طمعی پیدا کنند که از هاشمی بتوانند سوءاستفاده‎ای داشته باشند.

ما هیچگاه شعار عالیجناب سرخ‎پوش را فراموش نمی‎کنیم، پیاده کردن آقای هاشمی در مسیر اصلاح‎طلب و جبهه دوم خرداد را فراموش نمی‎کنیم و یا اقدام نیروهای اصلاح‎طلب و مشارکت در انتخابات مجلس ششم که آقای هاشمی را به رتبه 32 کشاندند و موجب انصراف ایشان شدند را هرگز فراموش نمی‎کنیم.

اسناد موجود نشان می‎دهد اقدامات آقای هاشمی که خودشان، بیت‎شان، افراد منتصب به خانواده‎شان و حزب کارگزاران باعث شده که جبهه اصلاح‎طلب، مشارکت و دوم خرداد که بعضاً خیلی از سران آنها در لیدر جریان فتنه قرار گرفتند نسبت به ایشان طمع پیدا کرده و بخواهند سوءاستفاده کنند و این فرصت را برای رسیدن به مجموعه قوه مجریه و انتخابات آتی از دست ندهند که البته این طرح و تحلیل‎شان قطعاً نتیجه‎بخش نخواهد بود.

فارس: به نظر شما دولتی که هاشمی رفسنجانی برای آن خود را در معرض آزمون انتخابات قرار داده می‎تواند موفق باشد؟

ریاحی: بحث ریاست جمهوری؛ اداره یک مجموعه عادی نیست، یک مدیریت میانی و پایین جامعه هم نیست بلکه در راس قوه مجریه قرار می‎گیرد آن هم کشور پهناور، قدرتمند، و با سابقه‎ای همچون جمهوری اسلامی ایران که یک فرد پرتوان، پرتلاش و بانشاط می‎خواهد.

گمان نمی‎کنم شرایط سنی آقای هاشمی ایجاب کند که با سن حدود 80 سال در این عرصه بتوانند وارد شوند، چراکه قطعاً دچار مشکلاتی خواهند شد مگر اینکه ایشان بخواهد مدیریت‎شان را به دیگران واگذار کنند و تنها نظارت داشته باشند که باز هم، روی کار آمدن برخی جریانات خطرناک مثل تکنوکرات‎ها و لیبرال‎هایی که ممکن است از این روزنه از ایشان استفاده کنند را در پی خواهد داشت.

فارس: اگر سکان قوه مجریه در اختیار هاشمی قرار بگیرد امور کشور به خوبی اداره خواهد شد؟

ریاحی: مردم به علت دارا بودن یک نشاط و پتانسیل قوی و نگاه به حرکات و اقدامات مقام معظم رهبری می‎بینند که رهبری پرنشاط و پرتلاش که در همه عرصه‎ها حضور دارند انتظارشان این است که رئیس قوه مجریه نیز فردی پرتوان و پرتلاش باشند که گمان نکنم شرایط جسمی و سنی آقای هاشمی امتیازی برای موفقیت در این عرصه رقم بزند.

انتهای پیام/83001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول