اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد روزنامه‌های ترکیه از سیاست‌های اردوغان علیه دمشق/آنکارا چه سودی از بحران سوریه می‌برد

روزنامه‌های ترکیه طی روزهای گذشته حملات تندی را علیه دولت این کشور آغاز کرده‌اند و تاکید دارند که سیاست‌های این کشور در قبال سوریه باعث ناامنی در شهرهای مرزی این کشور شده است.

انتقاد روزنامه‌های ترکیه از سیاست‌های اردوغان علیه دمشق/آنکارا چه سودی از بحران سوریه می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه‌های ترکیه پس از انفجارهای هفته گذشته در شهر الریحانه‌ انتقادات تندی را علیه دولت این کشور آغاز کردند و تاکید دارند که سیاست‌های رجب طیب اردوغان نخست وزیر و احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سوریه عامل وقوع چنین حوادثی است.

محمد تزکان در روزنامه ملیت ترکیه در این باره نوشت، «ساده به این مسئله نگاه کنید، تصاویر مانند بمب‌گذاری‌های عراق و سوریه است؛ سوال این است که چه کسی این اقدام را انجام داده است. دستگاه اطلاعاتی سوریه یا جبهه النصره و حتی القاعده تا به آنکارا بگویند اگر روابط با ما خراب شود چنین حوادثی روی می‌دهد؛ شاید این بمب‌گذاری توسط ارتش آزاد انجام شده تا ترکیه برای حمله به سوریه ترغیب شود.

تزکان با اشاره به سخنان وزیر خارجه که گفته بود، این انفجار تلاشی برای آزمایش قدرت ترکیه است، می‌افزاید: مقامات دولتی هر روز از دست داشتن عناصر دولت سوریه سخن می‌گویند ولی باید گفت این سخنان بی‌معنی است و باید گفت که چرا توضیح نمی‌دهند که دخالت در سوریه چه سودی برای ترکیه داشته است.

سرمقاله‌نویس روزنامه ملیت در پایان یادآوری می‌کند که داوود اوغلو در ابتدای کار مدعی بود که طی دو تا سه ماه سوریه سقوط می‌کند.

روزنامه رادیکال نیز در سر مقاله خود این سؤال را مطرح می‌کند که چرا الریحانه هدف قرار گرفته است.

سر مقاله‌نویس این روزنامه معروف ترکیه می‌نویسد: آنچه در ریحانه روی داد شبیه بمب‌گذاری‌ها در لبنان در سال 1975 یا انفجارهای عراق پس از اشغال بود.

این گزارش می‌افزاید: ترکیه اشتباهات زیادی در سوریه مرتکب شد و اکنون آنکارا به جای اینکه بازیگری فعال باشد تلاش می‌کند تا از هزینه‌هایی که برایش ایجاد می‌شود، بکاهد. روزنامه جمهوریت نیز با تیتر «با چه هدفی در سوریه می‌جنگیم»‌می‌نویسد، اکنون در همسایگی کشوری ورشکسته هستیم و گلایه آوارگانش همچنان ادامه دارد. جمهوریت با اشاره به اینکه برخی از مردم شهر الریحانه را ترک کردند، می‌افزاید: اکنون امنیتی در مناطق مرزی وجود ندارد و شهروندان از مقامات سوال می‌کنند که چرا درسوریه می‌جنگید؟ چرا ارتش از مرزها حمایت نمی‌کند؟ آیا آنان(سربازان و نیروهای امنیتی) در سوریه هستند؟ واقعا حکومت این واقعیت‌ها را نمی‌بیند؟

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول