اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ورود کالاهای غیر استاندارد ترکیه به بازارهای سوریه

درحالی که بی‌ثباتی و ناآرامی اوضاع در سوریه موجب افزایش قیمت انواع کالاها شده، کالاهای ترکیه از طریق غیر قانونی، بازارهای برخی مناطق مرزی سوریه را پر کرده است.

ورود کالاهای غیر استاندارد ترکیه به بازارهای سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، در شرایطی که حوادث جاری سوریه و ناآرامی های آن، افزایش قیمت انواع کالاها و بی ثباتی بازار را به دنبال داشته است کالاهای ترکیه از طریق غیر قانونی وارد بازارهای برخی شهرهای مرزی سوریه شده است.

در این میان، در شرایطی که قیمت انواع کالاها به ویژه خواربار و نیز کالاهای مورد نیاز روزمره مردم در بازارهای حسکه واقع در شمال شرق سوریه با افزایش فراوانی همراه بوده است، کالاهای غیر استاندارد و بدون تاریخ مصرف ترکیه، بازارهای این شهر را پر کرده است.

اما دلیل کمبود انواع کالاها در حسکه و در نتیجه افزایش قیمت قابل ملاحظه آن، قطع راههای ارتباطی این استان با دیرالزور و الرقه است که در نتیجه موجب شده است تاجران و سوداگران قیمت کالاها را به دور از نظارت و کنترل رسمی افزایش دهند.

در این شرایط مسئولان سوری درصدد جبران کمبود انواع کالاها بر آمده و در تلاش هستند مقادیری از کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کنند.

همچنین استان حسکه از دو ماه پیش علاوه بر کمبود انواع کالاهای مورد نیاز با قطع برق و تلفن و نیز کمبود فراوان آب آشامیدنی و دارو و لوازم پزشکی روبه رو است به طوری که مردم با مشکلات خدماتی و اقتصادی و نیز بهداشتی دست و پنجه نرم می کنند.

در این میان، تیم‌های تأسیساتی درصدد تعمیر شبکه های برق آسیب دیده در استان هستند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول