اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه:

اتهام‌زنی‌های ترکیه بهانه‌ای برای دخالت نظامی در سوریه است

رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه گفت: آنکارا در مورد هر مسأله کوچک و بزرگی به سوریه اتهام می‌زند و با حمایت از معارضان دمشق می‌خواهد نفوذش را در منطقه افزایش دهد.

اتهام‌زنی‌های ترکیه بهانه‌ای برای دخالت نظامی در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس ، «الکسی پوشکوف» رئیس کمیته «امور بین الملل مجلس دومای روسیه» در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبری «روسیا الیوم»، در واکنش به اتهامات آنکارا به دمشق در مورد انفجار ریحانیه گفت: ترکیه در هر موضوع کوچک و بزرگی سوریه را متهم می‌کند.

پوشکوف افزود: ترکیه گمان می‌کند از این طریق از معارضان حمایت می‌کند و در صورتی که معارضان به قدرت برسند نفوذ آنکارا در منطقه افزایش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد که سوریه آگاه است که از این مسأله به نفع کشور نخواهد بود بنابراین دست به همچین اقدامی نخواهد زد زیرا این مسأله آنگونه که آنکارا، پاریس و لندن می‌خواهند به بهانه‌ای برای دخالت نظامی در سوریه و ارسال سلاح برای معارضان تبدیل خواهد شد.

وی گفت: منطقی نیست که سوریه این اقدامات تروریستی را در این مرحله زمانی رهبری کند زیرا دمشق در طول دوره مبارزه‌اش با افراد مسلح دست به اقدامات این چنینی نزده و این اقدامات تنها به نفع کشورهایی است که می‌خواهند در امور داخلی سوریه دخالت کنند یعنی دمشق هیچ منافعی در این مسأله ندارد.

این مسئول روسی یادآور شد که اقدامات متناقضی درباره بحران سوریه صورت می‌گیرد از یک سو آمریکا حمایت خود را از معارضان افزایش می‌دهد و از سوی دیگر خواهان برگزاری نشستی برای حل بحران است و از طرفی می‌گوید سوریه آماده گفت‌وگو نیست.

وی افزود: به این ترتیب مشخص می‌شود که هر گروهی به فکر منافع خود است و هدف کشورهایی که می‌خواهند اسد سقوط کند و قدرت را به معارضان تحویل دهند افزایش نفوذشان در منطقه است؛ اما آمریکا شک دارد که این مسأله ممکن باشد زیرا افراد تندرو مسلح بخش عظیمی از معارضان را تشکیل می‌دهند و واشنگتن می‌داند در صورت به قدرت رسیدن این افراد کنترل کردن آنها خیلی سخت خواهد بود.

وی تأکید کرد که آمریکا پیشتر تجربه این مسأله را با طالبان داشته و از آنها در برابر اتحاد جماهیر شوروی حمایت کرده اما بعد از به قدرت رسیدن توانایی کنترل آنها را از دست داد بنابراین واشنگتن متمایل است که ائتلاف معارضان حکومت سوریه قدرت را به دست بگیرند و مسکو می‌خواهد حکومت به دست کسی باشد که نماینده مردم سوریه است نه  اینکه نماینده منافع و مصلحت اسلامگراهای تندرو یا کشورهای خاص باشد.

اخیرا چهار انفجار منطقه ریحانیه در مرز ترکیه و سوریه را لرزاند که تعدادی کشته و زخمی به همراه داشت؛ آنکارا مدعی شده بود که عاملان این اقدام وابسته به حکومت سوریه هستند و دمشق نیز این اتهامات را رد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول