به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اصغر همتی ظهر امروز در بازدید از خط دو قطار شهری کرج اظهار داشت: اجرای پروژههای عمرانی قطار شهری با بهرهگیری از ظرفیتهای داخلی به ثمر میرسد.
وی با تأکید بر این که برای توسعه و پیشرفت قطار شهری کرج باید بودجه مناسب تخصیص داده شود افزود: با توسعه این مهم میتوانیم سهم اساسی را در توسعه خدمات حمل و نقلی به مردم در این استان داشته باشیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود به روند فعالیت این سازمان از سال 87 اشاره کرد و افزود: تمدید مجوز شورای اقتصاد در خصوص مبلغ 692 میلیون دلار اعتبار فاینانس احداث خط دو قطار شهری کرج و حومه بدون ضرایب و واگن، ادامه عملیات حفاری و تحکیم در تونل اصلی خط دو، عقد قرارداد مطالعه خط هوایی با دانشگاه امیرکبیر و پرداخت 20 درصد پیش پرداخت و شروع مطالعات از جمله این اقدامات و فعالیتها بوده است.
وی با اشاره به عملیات احداث ساختمان اداری قطارشهری طی سال 87 گفت: ادامه عملیات احداث مرکز فرمان، گشایش کارگاه های جدید ملارد، ایستگاه، پارکینگ، ترمینال، پایانه، دانشکده کشاورزی، رمپ کارگاه کمالشهر، پایانه و تعمیرگاه مهرشهر و پارک بوستان جهان همچنین همکاری در امور حوادث غیر مترقبه از برنامههای صورت گرفته در این سال بوده است.
این مسئول، ادامه عملیات ساخت و آغاز نازک کاری ایستگاه محمدشهر ـ ماهدشت، خط یک را یادآور شد و با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در منطقه کمالشهر و ملارد، خط دو عنوان کرد: از اهم فعالیتهای این سازمان طی سال 87 آغاز مطالعات محمد شهر، ماهدشت ، مشکین شهر صفادشت و اشتهارد بوده است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری کرج در ادامه با اشاره به مذاکرات نهایی جهت تبادل تفاهمنامه با دانشگاه علم و صنعت جهت راهاندازی دانشکده مترو در کرج عنوان کرد: این مهم با هدف تربیت و آموزش نیروهای مورد نیاز در رشتههای برق و الکترونیک، مکانیک، مخابرات و علامتدهی، سازههای زیرزمینی، ابنیه و ... در کشور و تحویل ساختمان جهت دفتر دانشکده انجام شد.
همتی، از ابلاغ قرارداد مطالعات تکمیلی و طراحی فاز یک مسیر ایستگاه کرج تا باغستان به صورت قطار هوایی به دانشگاه امیر کبیر خبرداد و افزود: پیگیری درخواست و توافقات اولیه توسعه اراضی ایستگاه محمد شهر ـ ماهدشت و اراضی مورد نیاز درخط دو، تحویل زمین مربوط به احداث ایستگاه C به شرکت سابیردر ضلع جنوب شرقی دانشگاه تربیت معلم و زمین تولید مصالح در ضلع شرقی میدان شهید سلطانی به شرکت سایبر نیز از دیگر اقدامات سازمان قطار شهری در سالهای گذشته بوده است.
این مسئول تاکید کرد: تمام تلاش سازمان راهاندازی هر چه سریعتر این طرح بزرگ و ملی است که این امر نیازمند تزریق بودجههای دولتی میباشد چرا که سازمان و شهرداری به تنهایی قادر به تامین هزینههای سنگین این طرح نیست.
انتهای پیام/2302/ق30