اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان قطارشهری کرج:

توسعه و پیشرفت قطار شهری کرج نیازمند بودجه است

مدیرعامل سازمان قطارشهری کرج و حومه گفت: توسعه و پیشرفت قطار شهری کرج نیازمند بودجه است.

توسعه و پیشرفت قطار شهری کرج نیازمند بودجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اصغر همتی ظهر امروز در بازدید از خط دو قطار شهری کرج اظهار داشت: اجرای پروژه‌های عمرانی قطار شهری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی به ثمر می‌رسد.

وی با تأکید بر این که برای توسعه و پیشرفت قطار شهری کرج باید بودجه مناسب تخصیص داده شود افزود: با توسعه این مهم می‌توانیم سهم اساسی را در توسعه خدمات حمل و نقلی به مردم در این استان داشته باشیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود به روند فعالیت این سازمان از سال 87 اشاره کرد و افزود: تمدید مجوز شورای اقتصاد در خصوص مبلغ 692 میلیون دلار اعتبار فاینانس احداث خط  دو قطار شهری کرج و حومه بدون ضرایب و واگن، ادامه عملیات حفاری و تحکیم در تونل اصلی خط دو، عقد قرارداد مطالعه خط هوایی با دانشگاه امیرکبیر و پرداخت 20 درصد پیش پرداخت و شروع مطالعات از جمله این اقدامات و فعالیت‌ها بوده است.

وی با اشاره به عملیات احداث ساختمان اداری قطارشهری طی سال 87 گفت: ادامه عملیات احداث مرکز فرمان، گشایش کارگاه های جدید ملارد، ایستگاه، پارکینگ، ترمینال، پایانه، دانشکده کشاورزی، رمپ کارگاه کمالشهر،  پایانه و تعمیرگاه مهرشهر و  پارک بوستان جهان همچنین همکاری در امور حوادث غیر مترقبه از برنامه‌های صورت گرفته در این سال بوده است.

این مسئول، ادامه عملیات ساخت و آغاز نازک کاری ایستگاه محمد‌شهر ـ ماهدشت، خط یک را یادآور شد و با اشاره به  آغاز عملیات اجرایی در منطقه کمالشهر و ملارد، خط  دو عنوان کرد: از اهم فعالیت‌های این سازمان طی سال 87  آغاز مطالعات محمد شهر، ماهدشت ، مشکین شهر  صفادشت و اشتهارد بوده است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری کرج در ادامه با اشاره به مذاکرات نهایی جهت تبادل تفاهمنامه با دانشگاه علم و صنعت جهت راه‌اندازی دانشکده مترو در کرج عنوان کرد: این مهم با هدف تربیت و آموزش نیروهای مورد نیاز در رشته‌های برق و الکترونیک، مکانیک، مخابرات و علامت‌دهی، سازه‌های زیرزمینی، ابنیه و ... در کشور و تحویل ساختمان جهت دفتر دانشکده انجام شد.

همتی، از ابلاغ قرارداد مطالعات تکمیلی و طراحی فاز یک مسیر ایستگاه کرج تا باغستان به صورت قطار هوایی به دانشگاه امیر کبیر خبرداد و افزود: پیگیری درخواست و توافقات اولیه توسعه اراضی ایستگاه محمد شهر ـ ماهدشت و اراضی مورد نیاز درخط  دو،  تحویل زمین مربوط به احداث ایستگاه C به شرکت سابیردر ضلع جنوب شرقی دانشگاه تربیت معلم و زمین تولید مصالح در ضلع شرقی میدان شهید سلطانی به شرکت سایبر نیز از دیگر اقدامات سازمان قطار شهری در سال‌های گذشته بوده است.

این مسئول تاکید کرد: تمام تلاش سازمان راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این طرح بزرگ و ملی است که این امر نیازمند تزریق بودجه‌های دولتی می‌باشد چرا که سازمان و شهرداری به تنهایی قادر به تامین هزینه‌های سنگین این طرح نیست.

انتهای پیام/2302/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول