اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرسی اداره کار مازندران:

پای شهرداری‌ها هم به حوادث ساختمانی کشیده شد

رئیس اداره بازرسی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه پای شهرداری‌ها هم به حوادث ساختمانی کشیده شد، گفت: شهرداری‌ها صدور مجوز ساختمانی را گزارش نمی‌دهند تا ایمن بودن محیط کار مورد بررسی قرار گیرد.

پای شهرداری‌ها هم به حوادث ساختمانی کشیده شد

علی فتاح‌پور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری، کارگران فوت شده در واحد‌های کارگاهی مازندران در سال 91 را 32 نفر اعلام کرد و بیان داشت: در سال گذشته، 16 نفر نقص عضو، 29 نفر قطع عضو و 168 نفر نیز در حین کار دچار شکستگی شدند.

ابلاغیه رفع نقص برای کارگاه‌ها صادر می‌شود

وی با اعلام اینکه واحد بازرسی اداره کار نقش کنترلی مانند پلیس راهنمایی و  رانندگی را دارد، تصریح کرد: این سازمان به صورت برنامه‌ریزی شده به صورت رندمی در بیشتر کارگاه‌ها‌ی شناخته شده سرکشی می‌کند.

رئیس اداره بازرسی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه برای حضور در کارگاه‌ها، برنامه زمان‌بندی و مدون داریم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 8 هزار و 483 مورد بازرسی ادواری انجام شد و برای بیشتر کارگاه‌هایی که دچار مشکل بودند ابلاغیه رفع نقص صادر شد.

آموزش ایمنی به کارگران مشمول کار صادر شد

وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های آموزشی انجام شده در این سازمان اشاره کرد و گفت: به 10 هزار نفر کارگر در سطح استان مازندران آموزش ایمنی داده شد و همه اسناد و مدارک آن نیز موجود است.

فتاح‌پور خاطرنشان کرد: آموزش ایمنی کار به کارگران مشمول قانون کار انجام شد.

وی به نقش حساس کارفرما‌ها در کاهش حوادث اشاره کرد و گفت: برای کاهش حوادث نیاز است محیط امن و ایمن در محیط کار ایجاد شود.

بروز 60 درصد حوادث در کارگاه‌های ساختمانی

این مسئول بیشترین آمار ناشی از حوادث در محیط کار را در کارگاه‌های ساختمانی اعلام کرد و گفت: 60 درصد حوادث در کار در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد و آموزش در بخش کارگری باید بیشتر شود.

فتاح‌پور ایمن بدون محیط کار را لازمه اساسی در کاهش حوادث در کارگاه‌های ساختمانی اعلام کرد و گفت: استفاده از لوازم ایمنی در مرحله آخر قرار دارد.

شهرداری‌ها صدور مجوز را اطلاع نمی‌دهند

مسئول بازرسی اداره کار مازندران در ادامه به نقش اثرگذار شهرداری‌ها در کاهش حوادث در محیط کار اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها مجوز صدور پروانه را با تایید ایمنی کارشناس اداره کار صادر کنند.

وی بیان داشت: مجوزهای ساخت و ساز که توسط شهرداری‌ها صادر می‌شود اصلا به ما اطلاع داده نمی‌شود و اگر یک نسخه از صدور مجوز برای ما صادر شود در تایید یا رد ایمنی کارگاه می‌توانیم نظر کارشناسی درباره ایمن بودن کارگاه ارائه دهیم.

ایمنی محیط‌های کارگری بسیار پایین است

فتاح‌پور نقش اداره کار در حوادث بخش کارگری را 20 درصد اعلام کرد و گفت: اداره کار نقش کنترلی را در بازدید‌ها دارد.

وی با اعلام اینکه حوادث در محیط‌های صنعتی بسیار کمتر از واحد‌های ساختمانی است، گفت: ایمنی در محیط‌های کارگاه‌های ساختمانی بسیار کم است و آموزش ایمنی به پیمانکاران داده می‌شود اما اجرا نمی‌شود.

این مسئول گودبرداری نامناسب در محیط‌های کارگری را یکی از عوامل بروز حادثه اعلام کرد و گفت: در برخی موارد از ورود بازرسان به محیط کارگاهی ممانعت به عمل می‌آید.

شکایتی از جانب کارگران نداشتیم

وی در پاسخ به این سئوال فارس که آیا تاکنون کارگران شکایتی مبنی بر ناامن بودن محیط کار به شما گزارش دادند، گفت: کارگران ما به خاطر عدم رویت کارگاه مجهز، مشاهده کارگاه ناامن برای آنها تعجب ایجاد نمی‌کند و تاکنون شکایتی مبنی بر ناامن بودن کارگاه‌‌های ساختمانی از جانب کارگران نداشتیم.

وی در پایان گفت: برای کاهش حوادث کارگری نیاز به همراهی همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان مازندران داریم.

به گزارش فارس، پزشکی قانونی مازندران از مرگ 82 مازندرانی در حین کار در سال 91 خبر داد که ظاهرا اداره کار مازندران این آمار را قبول نکرد.

انتهای پیام/86004/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول