اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی بجنورد:

آسفالت معابر بجنورد 90 میلیارد ریال اعتبار دارد

رئیس شورای اسلامی بجنورد گفت: برای آسفالت معابر این شهر 90 میلیارد ریال اعتبار در بودجه امسال شهرداری پیش‌بینی شده است.

آسفالت معابر بجنورد 90 میلیارد ریال اعتبار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمد لنگری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های شورای اسلامی بجنورد طی 6 سال گذشته اظهار کرد: امسال یک سوم از بودجه عمرانی شهر را برای بخش آسفالت و لکه گیری معابر گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر اعتبارات آسفالت معابر این شهر در سال 92 افزود: سال گذشته اعتبارات پیش بینی شده برای آسفالت معابر کمتر از 60 میلیارد ریال بود.

لنگری آسفالت حواشی شهر و همچنین روکش آسفالت برخی از معابر را از برنامه‌های شهرداری برای امسال دانست.

وی اعتبارات صرف شده برای آسفالت معابر بجنورد طی 6 سال گذشته را 280 میلیارد ریال عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی بجنورد با اشاره به هزینه‌های بالای آسفالت گفت: هم اکنون قیمت هر متر مکعب این محصول در کارخانه آسفالت 280 هزار ریال برای شهرداری تمام می‌شود.

* تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی مهم‌ترین اقدام شورای اسلامی بجنورد

رئیس شورای اسلامی بجنورد مهم‌ترین اقدام شورای اسلامی این شهر طی دور سوم شورا را تهیه دو طرح بزرگ جامع و تفصیلی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: طرح جامع و تفصیلی هر 10 سال یک بار بازنگری شده لیکن از آن جایی که بجنورد از چند سال قبل به عنوان مرکز خراسان شمالی ارتقا یافت، طرح‌های جامع و تفصیلی مورد بازنگری شورا قرار گرفت که طرح‌های جدید با مصوبه این شورا تهیه شد.

لنگری تصریح کرد: بر اساس این طرح تمامی فضاهای موردنیاز خدمات شهری اعم از مدرسه، فضای سبز و فضای درمانی پیش بینی شده است.

* پروژه جمع آوری آب‌های سطحی پیشرفت خوبی دارد

رئیس شورای اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین طرح‌های در حال اجرا توسط شهرداری که با مصوبه شورا انجام شده جمع آوری آب‌های سطحی است، گفت: این پروژه اکنون پیشرفت خوبی را دارد.

وی با بیان اینکه این طرح از سال گذشته اجرایی شده است، اظهار کرد: در این راستا آب‌های سطحی با شبکه انتقال از میدان دفاع مقدس جمع آوری و به سیل بند حاشیه پارک آفرینش انتقال می‌یابد.

لنگری طول اجرای این پروژه را چهار کیلومتر عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از این مسیر شبکه گذاری شده که پیش بینی می‌شود امسال به اتمام برسد.

* وعده‌های چهار استاندار برای تکمیل کنار گذر شمالی بجنورد عملی نشد

لنگری همچنین با انتقاد از تحمیل بار ترافیک خودروهای سنگین به بجنورد گفت: با وجود وعده چهار استاندار برای تکمیل و بهره‌برداری از حداقل یک باند از کنار گذر شمالی بجنورد لیکن این وعده تاکنون عملی نشده است.

وی اظهار کرد: بر اساس وعده استانداران قرار بوده تا این کنار گذر در مهر ماه سنوات گذشته به بهره برداری برسد لیکن به خاطر تأخیر در تکمیل این پروژه هم اکنون تردد خودروهای سنگین از داخل شهر صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی بجنورد این مهم را سبب تخریب آسفالت و همچنین حوادث رانندگی در این شهر دانست و گفت: البته در نشستی که اخیراً با مدیرکل راه و شهرسازی داشته ایشان قول داده تا یک باند از این پروژه امسال زیر عبور برود.

وی با بیان اینکه این پروژه از طرح‌های مهر ماندگار دولت به شمار می‌رود، خواستار تحقق این پروژه پس از حدود یک دهه شد.

انتهای پیام/63001/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول