اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۶۶

«نواز شریف» اولویت‌های دولت آتی خود را اعلام کرد

نواز شریف رهبر حزب «مسلم‌لیگ نواز» پاکستان که در انتخابات سراسری این کشور به پیروزی رسیده است، اولویت‌های دولت آتی خود را اعلام کرد.

«نواز شریف» اولویت‌های دولت آتی خود را اعلام کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف که در انتخابات به پیروزی رسیده است، اولویت‌ها و برنامه‌های دولت آتی خود را اعلام کرد.

وی گفت: پاکستان بر سر دو راهی قرار دارد اما کشور را از سر درگمی نجات می‌دهیم.

شریف که در گفت‌وگو با رسانه‌ها در لاهور صحبت می‌کرد، تحول اقتصادی را اولین گام دولت جدید پاکستان برای بهبود وضعیت کشور عنوان کرد.

شریف از برنامه جامع برای شکوفایی اقتصاد این کشور خبر داد و افزود: ظرف 100 روز آینده مردم پاکستان شاهد یک تحول اقتصادی بزرگ در کشور خواهند بود.

رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف تصریح کرد: مبارزه با تروریسم اولویت بعدی دولت جدید است و ما خواهان برگزاری کنفرانس‌ها و جرگه‌های صلح جهت برقراری امنیت در کشور هستیم.

وی تصریح کرد که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ادامه حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی به کار می‌برد.

نواز شریف با اشاره به اینکه پاکستان با چالش‌های زیادی مواجه است، تأکید کرد که وی پاکستان را از بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی نجات می‌دهد.

وی پیش از این اعلام کرده بود که خواهان بهبود روابط پاکستان با هند، افغانستان و آمریکا است.

همچنین یکی از اعضای ارشد حزب مسلم لیگ نواز در گفت‌وگو با رسانه‌های پاکستانی تصریح کرد که این حزب نسبت به سیاست خارجی و توافقنامه‌های علنی و غیرعلنی کشور نیز تجدید نظر خواهد کرد.

این در حالی است که طبق گزارشات رسیده، سفرای پاکستان در 8 کشور از جمله آمریکا و انگلیس که برپایه وابستگی سیاسی منصوب شده بودند نیز برکنار شده و به‌زودی جابجایی‌هایی در وزارت خارجه پاکستان صورت خواهد گرفت.

تلاش نواز شریف برای جلب نظر نمایندگان مستقل و احزاب

در همین حال، شریف دیروز مشورت‌هایی با بعضی از نمایندگان مستقل برای تشکیل دولت در مرکز و ایالت «پنجاب» انجام داده است.

برخی گزارشات حاکی از آن است که مسلم لیگ نواز با 126 کرسی که در مجلس ملی کسب کرده است قصد دارد با جلب نظر نمایندگان مستقل تعداد کرسی‌های ملی خود را ابتدا به 150 و با احتساب  کرسی‌های ویژه به 180 و درنهایت با پشتیبانی احزاب دیگر از جمله «جمعیت علمای اسلام» (شاخه فضل‌الرحمان)، «جماعت اسلامی» و «مسلم لیگ فانکشنال» و حزب «ملی عوامی پختونخواه» به بیش از 200 کرسی برساند.

مجلس ملی پاکستان در مجموع دارای 342 کرسی است که 272 کرسی آن با رأی مستقیم مردم تعیین شده و 70 کرسی آن نیز متعلق به زنان و اقلیت‌های مذهبی است.

طبق قانون پاکستان، یک حزب برای کسب اکثریت آراء و تشکیل دولت نیازمند کسب 172 کرسی مجلس ملی است و درصورتی که موفق به کسب این تعداد آراء نشود برای تشکیل دولت باید با سایر احزاب ائتلاف کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول