اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزیر خارجه آمریکا به پاکستان می‌رود

پس از پیروزی «نواز شریف» در انتخابات سراسری پاکستان، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد به‌زودی به این کشور سفر کند.

وزیر خارجه آمریکا به پاکستان می‌رود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، یک مقام آمریکایی از  احتمال سفر جان کری به پاکستان پس از تشکیل دولت نواز شریف خبر داد.

«جنیفر پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: کری و نواز شریف روز بعد از انتخابات با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشتند و کری نیز پیروزی قدرتمندانه نواز شریف در انتخابات پارلمانی پاکستان را به وی تبریک گفت.

به گفته پساکی، وزیر خارجه آمریکا در این تماس اعلام کرده که وی منتظر است تا به محض استقرار دولت مشرف با وی همکاری کند.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که نواز شریف پس از پیروزی در انتخابات پاکستان بر تقویت رابطه این کشور با آمریکا و هند و افغانستان تأکید کرد.

با این حال، وی درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خاک پاکستان ابراز نگرانی و تصریح کرد که این موضوع را به‌دقت مورد بررسی قرار خواهد داد.

همچنین شریف اعلام کرده که قصد دارد رابطه  این کشور با هند را که سال‌ها است دچار تنش و درگیری است نیز بهبود داده و حتی از نخست‌وزیر هند برای شرکت در مراسم تحلیف خود دعوت به عمل آورده است که البته گفته می‌شود که این مقام هندی به این دعوت پاسخ مثبت نداده است.

این در حالی است که روزنامه پاکستانی «تریبون» نیز به نقل از یکی از اعضای ارشد حزب «مسلم لیگ نواز» نوشت که نواز شریف در سیاست خارجی این کشور تجدیدنظر کرده و حتی ممکن است پروژه خط لوله گاز ایران را نیز مورد بازبینی قرار دهد.

طبق نتایج اعلام شده، حزب مسلم لیگ نواز پاکستان به رهبری نواز شریف توانست در انتخابات پارلمانی پاکستان که شنبه این هفته برگزار شد بیشترین تعداد آراء را از آن خود کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول