اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای برنامه‌های آیینی صورت می‌گیرد

برپایی شب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در کاخ سعد‌آ‌باد

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برپایی شب فرهنگی این استان در کاخ سعد‌آ‌باد خبر داد.

برپایی شب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در کاخ سعد‌آ‌باد

حمید‌رضا واعظی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از اجرای برنامه‌های آیینی در شب فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد که هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی در کاخ موزه سعدآباد برگزار می‌شود، خبر داد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی، این استان با حضور هنرمندان و صنعت‌گران به معرفی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌پردازد.

وی با بیان این‌که هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی نمایشگاه بزرگی برای معرفی فعالیت‌ها و عملکرد میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در کاخ موزه سعدآباد برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه هر استان با ارائه توانمندی‌های خود شرکت می‌کند و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در نمایشگاه بزرگ فرهنگی حضوری فعال دارد.

این مقام مسئول در اداره‌کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های استان در این هفته ادامه داد: علاوه بر معرفی صنایع مختلف استان‌ها در حوزه‌های گوناگون، هر شب برنامه‌های فرهنگی یک استان برگزار می‌شود و بر این اساس شب فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در تاریخ 29 اردیبهشت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این شب فرهنگی برنامه‌های متنوع از جمله، شاهنامه‌خوانی،‌ موسیقی سنتی، اجرا می‌شود.

واعظی‌زاده تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در کاخ موزه سعدآباد با سه غرفه به ارائه آثار هنرمندان صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد،‌ معرفی جاذبه‌های گردشگری با توزیع اقلام تبلیغاتی، معرفی پروژه‌های ثبتی،‌ گزارشی از آخرین مرمت‌های صورت گرفته، گزارش بررسی و کاوش‌های باستان‌شناسی،‌ پخش فیلم‌های مستند از آثار و اماکن تاریخی استان می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بزرگ میراث فرهنگی از تاریخ 28 اردیبهشت تا سه خرداد 92 در کاخ موزه سعدآباد به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82009/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول