اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: روز نکبت برای همه عرب‌ها و مسلمانان بود/ هرگز از یک ذره از خاک فلسطین نمی‌گذریم

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با اشاره به اینکه روز نکبت(فاجعه اشغال فلسطین) برای همه عرب‌ها و مسلمانان بود، تاکید کرد تا زمانی که همه آوارگان فلسطینی به دیار خود بازنگردند، روز نکبت همچنان باقی خواهد بود.

هنیه: روز نکبت برای همه عرب‌ها و مسلمانان بود/ هرگز از یک ذره از خاک فلسطین نمی‌گذریم

به گزارش خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» در جریان مشارکت در اجلاسی تحت عنوان «وحدت و یکپارچگی برای دفاع از حق بازگشت آوارگان فلسطینی» که دایره امور آوارگان وابسته به جنبش حماس در غزه برگزار کرده بود، سکوت محافل عربی در قبال وضعیت آوارگان فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت متبوعش به هیچ دولت یا نظامی اجازه نمی‌دهد بر ملت فلسطین سیطره یابد، تاکید کرد که ما هرگز در مقابل قتل و کشتار فلسطینیان چه در داخل و چه در خارج از سرزمین فلسطین سکوت نخواهیم کرد.

هنیه ضمن اشاره به اینکه روز نکبت فقط برای ملت فلسطین نبود بلکه برای عرب‌ها و مسلمانان هم بود، خاطر نشان کرد که تا زمانی که تمامی آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود بازنگردند، روز نکبت همچنان باقی خواهد بود.

وی تاکید کرد که مذاکرات سازش یا طرح مبادله اراضی به هیچ وجه موجب بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن خویش نخواهد شد، بلکه تنها راهکار برای تحقق این امر، گزینه مقاومت و تاسیس مرجعیتی واحد برای ملت فلسطین و حمایت امت اسلامی و عربی از این ملت خواهد بود.

این رهبر فلسطینی تشریح کرد که ما به هیچ وجه اسکان فلسطینیان در دیگر کشورها، کوچانده شدن آن ها و یا طرح میهن جایگزین را نمی پذیریم و هرگز دشمن صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و از ذره ای از خاک مقدس خود چشم پوشی نخواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه هیاتی از جنبش متبوعش هم اکنون به منظور بحث و بررسی مساله آشتی ملی در قاهره حضور دارد، خواستار تحقق آشتی ملی و برچیده شدن شکاف داخلی فلسطین بر اساس توافقات انجام شده در قاهره و اجرای تک تک بندهای آن به طور همزمان و یکجا به منظور تقویت وحدت ملی فلسطینیان و مقابله یکپارچه با دشمن صهیونیستی و طرح های جنایتکارانه آن شد.

اسماعیل هنیه همچنین خواستار تحقق آشتی ملی بر اساس اصول ملی فلسطین شد و تاکید کرد که انحرافات خطرناکی در پروژه ملی فلسطین انجام شده که این مساله موجب چشم پوشی از اصول ملی می شود و این امر به وضوح در طرح مبادله اراضی فلسطینی با دشمن صهیونیستی به چشم می خورد.

هنیه در ادامه افزود: ما با هرگونه موضع عربی که موجب چشم پوشی از ذره ای از خاک فلسطین به نفع دشمن صهیونیستی شود، مخالفت می کنیم و هرگز سرپوش نهادن طرف های عربی بر این مساله را نخواهیم پذیرفت و ما باید پایبندی خود به اصول ملی فلسطین را بار دیگر به اثبات برسانیم و انحرافاتی را که در پروژه ملی فلسطین انجام شده، تصحیح کنیم و اعتبار پیشین مساله فلسطین را به آن بازگردانیم و همانند گذشته بر گزینه مقاومت به عنوان گزینه ای استراتژیک تکیه کنیم.

وی همچنین خواستار اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی و عربی و توسعه مناسبات فلسطین با این طرف‌ها شد و در همین راستا تشریح کرد: امت اسلامی و عربی باید با یکدیگر متحد شده و در دام فتنه ها و جنگ های مذهبی گرفتار نشوند، زیرا این مساله در راستای منفعت رسانی به دشمن صهیونیستی است و به مساله فلسطین ضربه می زند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول