اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: فلسطین ملک فروشی و تجاری نیست/استراتژی امتیازدهی و مذاکرات بیهوده است

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین خواستار ارائه طرح جایگزین به جای امتیازدهی و چشم‌پوشی از اراضی فلسطینی و روند سازش شد و گفت: فلسطین مرز‌های تاریخی و سرزمین ثابت است و استراتژی امتیازدهی و مذاکرات بیهوده است.

هنیه: فلسطین ملک فروشی و تجاری نیست/استراتژی امتیازدهی و مذاکرات بیهوده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، «اسماعیل هنیه» طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد العباسیه واقع در غرب شهر غزه گفت: ما خواستار یک استراتژی مبتنی بر پایبندی بر اصول، ترسیم دوباره اهداف ملی در دو بعد مرحله‌ای و راهبردی، تقویت مشارکت راهبردی در تصمیم‌سازی و ایجاد برنامه سیاسی با مشارکت عربی جهت حفظ اصول و نیز تقویت مقاومت برای گرفتن حقوق ملت فلسطین، هستیم.

هنیه بر موضع ملت فلسطین در مخالفت با طرح صلح عربی با رژیم اشغالگر و تبادل زمین با این رژیم و نیز عدم پذیرش چشم‌پوشی از یک وجب از خاک فلسطین و سیاست امتیازدهی تاکید کرد و خواستار عدم به رسمیت شناختن اسرائیل در یک وجب از سرزمین فلسطین شد.

وی گفت: کسانی که دم از مبادله می‌زنند ما به آنها می‌گوئیم که فلسطین ملک فروشی یا مبادله‌ای و تجاری نیست، فلسطین مرز‌های تاریخی و سرزمین ثابت و قدس یکپارچه است و آوارگان حق دارند به وطن و سرزمین خود که رانده شده‌اند، بازگردند و استراتژی امتیازدهی و مذاکرات بیهوده است و چیزی حاصل نخواهد کرد.

هنیه اظهار داشت: موضع ما در قبال طرح جدید عربی برای تبادل زمین منفی است و تاکید می‌کنیم که این طرح از سوی ملت و امت ما مردود است و هیچ کس حق ندارد با آن موافقت نماید.

هنیه در ادامه تصریح کرد که این طرح خطرات زیادی برای ملت فلسطین در اراضی اشغالی سال 1967 و 1948 و فلسطینیان در خارج از فلسطین دارد و حتی برای حق امت عربی و اسلامی در فلسطین به عنوان سرزمین اوقاف اسلامی دارد.

وی افزود که این امتیازدهی جدید همزمان با نهضت امت و ملت‌های آن و بهار عربی رخ می‌دهد و آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا کشورهای شاهد بهار عربی را از پرداختن به قضیه اصلی خود منحرف کرده و امتیازات تاریخی از بقایای رژیم‌های عربی در خصوص قضیه فلسطین و حق فلسطینیان در سرزمین فلسطین بگیرند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول