اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

رساله زیست محیطی منتشر می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: نظرات مراجع تقلید در مورد محیط زیست در قالب کتابی با عنوان «رساله زیست محیطی» منتشر می‌شود.

رساله زیست محیطی منتشر می‌شود

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت پیاده‌سازی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در همه حوزه‌ها اظهار کرد: نقشه راه حفاظت از محیط زیست کشور بر همین اساس تهیه شده زیرا در اسلام سفارش فراوانی مبنی بر حفظ طبیعت وجود دارد و آموزه‌های دینی ما بر این مسئله تاکید کرده‌اند.

وی افزود: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به عنوان یک الگوی برتر و پیشرفته از سوی همه مسئولان و دستگاه‌ها در رده‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد و همه نهادها برنامه‌ریزی برای رسیدن به این الگو را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه این اداره کل در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است گفت: توجه به اقدامات دانش‌بنیان در چارچوب‌های اصولی از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی ادامه داد: به منظور تقویت همکاری‌ها با تشکل‌های زیست محیطی هم جلسات مشترکی در راستای افزایش ارتباط‌های فی مابین و تحقق اهداف برگزار شده است.

رکنی با اشاره به ضرورت ایجاد مدارس سبز در سطح استان قم عنوان داشت: تقویت بانک اطلاعات زیست محیطی، به روز رسانی پایگاه اینترنتی حفاظت محیط زیست قم، تدوین کتاب، بروشور، اطلس و تهیه فیلم‌های مستند و داستانی با موضوع محیط زیست از دیگر اقداماتی هستند که در راستای رسیدن به الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی در حوزه حفاظت از محیط زیست صورت گرفته‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با تاکید بر ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی در زمینه حفاظت از محیط زیست در میان جوانان و نوجوانان گفت: در حوزه محیط زیست تاکنون استفتائاتی از مراجع تقلید صورت گرفته که با به روز رسانی آنها سعی داریم دیدگاه‌ها و نظرات مراجع عظام را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

وی افزود: این نظرات در قالب کتابی با عنوان «رساله زیست محیطی» و در راستای برداشتن گامی عملی در رسیدن به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه محیط زیست چاپ و منتشر می‌شوند.

رکنی تشکیل اتاق فکر با حضور اساتید دانشگاه و اعضای تشکل‌های زیست محیطی در قم را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: این اتاق فکر با هدف ایجاد پایگاه هم‌اندیشی و همکاری در حوزه محیط زیست راه‌اندازی شده و در نهایت به هم‌افزایی در حوزه گفتمان‌سازی و اجرایی کردن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کمک خواهد کرد؛ اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صحیح در راستای مشخص کردن روش‌های حفاظت از محیط زیست از دیگر دستاوردهای این اتاق فکر خواهد بود.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول