اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روانبخش:

توافق پشت پرده هاشمی و مشایی/تفکرات همسو است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه برخی می‌خواهند در حین انتخابات فتنه‌انگیزی کنند، گفت: تفکرات هاشمی و مشایی همسو است.

توافق پشت پرده هاشمی و مشایی/تفکرات همسو است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در جلسه پرسش و پاسخ مردم این شهر در مسجد فاطمه زهرا (س) رشت با اشاره به اینکه تا زمانی که دولت‌های نهم و دهم بر ارزش‌ها پایبند بودند از آنها حمایت شد، اظهار کرد: از زمانی که برخی اشتباهات و انحرافات در دولت رخ داد حمایت‌ها کاهش یافت.

*دولت نهم احیاگر گفتمان امام (ره) و انقلاب بود

وی، زنده کردن گفتمان عدالت، پرکاری و استکبار ستیزی را از ویژگی‌های دولت نهم و دهم به ویژه دولت نهم عنوان کرد و افزود: دولت نهم احیاگر گفتمان امام (ره) و انقلاب بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، نقاط منفی دولت‌های احمدی‌نژاد را کم‌توجهی به استفاده از خرد جمعی، تعامل نامناسب با دیگر قوا و کم‌توجهی به مسایل فرهنگی برشمرد.

وی با تصریح بر اینکه کاندیدای جبهه پایداری سابقه مدیریتی کلان و سنگین ندارد، افزود: برخی کاندیداها از جریان‌های سیاسی دیگر نیز سابقه مدیریتی و اجرایی کلان دارند.

*پیرمردهای 80 ساله نمی‌توانند کار اجرایی کنند

روانبخش عملکرد باقری‌لنکرانی در دوران تصدی مسئولیت وزارت بهداشت در دولت نهم را موفق ارزیابی کرد و گفت: شاخص‌های مختلف بهداشتی در دوره مسئولیت وی به صورت محسوس افزایش پیدا کرد.

وی باقری‌لنکرانی را دارای تعامل رأی و خرد جمعی دانست و افزود: لنکرانی با مخالفان خود نیز سخن می‌گوید.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه پیرمردهای 80 ساله نمی‌توانند کارهای اجرایی کشور را انجام دهند، تصریح کرد: پیرمردها در هنگام سخنرانی خود نیز مشکل دارند، چه برسد به کار اجرایی و اداره کشور.

*توافق پشت پرده جریان‌های هاشمی و مشایی وجود دارد

وی درباره حضور همزمان مشایی و هاشمی در دقایق پایانی ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری به همراه هواداران خود، اذعان کرد: این موضوع اتفاقی نیست و نوعی توافق پشت پرده است و می‌خواستند بگویند رقیب‌های اصلی انتخابات ما هستیم.

روانبخش با اشاره به شعارهای ظاهری و غیرواقعی طرفداران هاشمی و مشایی علیه همدیگر در روز ثبت‌نام، افزود: اینگونه رفتارها برای داغ کردن فضای انتخابات به نفع خود و خارج کردن دیگر کاندیداها از عرصه انتخابات است.

وی به تصمیم جریان انحرافی و اصلاح‌طلبان برای دو قطبی کردن انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: دعوای طرفداران مشایی و هاشمی در روز ثبت‌نام ریاست جمهوری دعوای زرگری بود.

*کاهش مشارکت در انتخابات موجب افزایش فشار دشمن می‌شود

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری یکی از اهداف دشمن در عرصه انتخابات را کاهش مشارکت عمومی مردم عنوان کرد و افزود: دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

وی کاهش مشارکت مردم در عرصه انتخابات را موجب افزایش فشارهای دشمنان برشمرد و گفت: برخی به دنبال این هستند که نامزد اصلح رأی نیاورد.

*فتنه‌گران به دنبال فتنه در حین انتخابات هستند

روانبخش با بیان اینکه برخی می‌خواهند در حین انتخابات فتنه‌انگیزی کنند، تصریح کرد: اگر ببینند فرد اصلح در انتخابات رأی می‌آورد ممکن است هاشمی و دوستانش به بهانه آزاد نبودن انتخابات از حضور در این عرصه انصراف دهند و مشروعیت انتخابات نظام اسلامی در دنیا را زیرسئوال ببرند.

وی شعار انتخابات آزاد را شعار دشمنان خواند و یادآور شد: فتنه‌گران در سال 88 دیدند که فتنه پس از انتخابات آنها موفق نبود و اکنون به دنبال فتنه در حین انتخابات هستند.

روانبخش، تدبیر عالی مقام معظم رهبری و بیداری و هوشیاری مردم را عامل بی‌اثر کردن فتنه جدید دانست و خاطرنشان کرد: هر دو عامل وجود دارد و به امید خدا فتنه آینده با شکست مواجه می‌شود.

*هاشمی آغازگر فتنه 88 بود

وی با اشاره به اینکه فردی که سخن از پایان دوران اسلام‌گرایی می‌گوید نمی‌تواند رئیس جمهور نظام اسلامی شود، گفت: شورای نگهبان می‌تواند به سخنان مشایی در رد صلاحیت او استناد کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، هاشمی را آغازگر فتنه 88 نامید و افزود: تمام اسناد درباره دخیل بودن هاشمی در فتنه وجود دارد.

وی ادامه داد: حتی برخی آقایان در روز ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری نیز می‌خواستند فتنه‌انگیزی کنند.

*تفکرات هاشمی و مشایی همسو است

روانبخش با تصریح بر اینکه هاشمی به دوران پیش از انقلاب بازگشته است، اضافه کرد: هاشمی می‌گوید ما با صهیونیسم جنگی نداریم، در حالی که حضرت امام (ره) جنگ عرب با این رژیم سفاک را به جنگ اسلام با آن تبدیل کردند.

وی تفکرات هاشمی را بر خلاف تفکرات امام (ره) خواند و خاطرنشان کرد: مشایی نیز بر خلاف سخنان امام (ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی از مکتب ایرانی و پایان دوران اسلام‌گرایی سخن می‌گوید.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، هاشمی و مشایی را از نظر جهت فکری نزدیک به یکدیگر دانست.

*اصولگرایان روی کاندیدای اصلح ائتلاف کنند

روانبخش اتحاد بین گروه‌های اصولگرا را ضرورت خواند و گفت: با فردی می‌توان ائتلاف کرد که دارای مبانی فکری یکسانی باشد.

وی افزود: اعضای برخی ائتلاف‌های اصولگرایان دارای مبانی فکری متفاوتی هستند و ائتلاف بین آنها عجیب است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، توافق اصولگرایان روی کاندیدای اصلح را بهترین واکنش در برابر اتحاد اصلاح‌طلبان دانست و اذعان کرد: برخی اصولگرایان می‌دانند که کاندیدای آنها اصلح نیست اما می‌گویند کاندیدای صالح مقبول و بهتر است.

وی اضافه کرد: اگر در روزهای آخر شرایط به نحوی پیش رود که کاندیدای ناصالحی حقیقتاً شانس رأی آوردن داشته باشد و کاندیدای اصلح قطعاً شانسی نداشته باشد، ممکن است اصولگرایان روی کاندیدای صالح مقبول ائتلاف کنند.

روانبخش، بیشتر نظرسنجی‌ها درباره وضعیت مقبولیت کاندیداها را غیرعلمی و غیر معتبر دانست و متذکر شد: نظرسنجی‌ها باید به صورت علمی انجام شود، نه اینکه در یک مکان و جمع محدود نظرسنجی کنند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان احترام همدیگر را دارند، افزود: همه باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم.

این مسئول، با اشاره به اینکه گاهی کنار زدن کاندیدای اصلح بدتر است، یادآور شد: در سال 76 تمام جریان راست روی ناطق‌نوری ائتلاف کردند اما این کاندیدا رأی نیاورد زیرا ظرفیت رأی نداشت.

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول