اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

اجرای طرح هادی در 331 روستای اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون در 331 روستا طرح هادی اجرا شده گفت: در سال گذشته 8 میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در 144 روستا به شکل جدید و نیمه‌تمام اختصاص یافت.

اجرای طرح هادی در 331 روستای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها در اردبیل اظهار داشت: بنیاد مسکن در زمینه تهیه طرح هادی روستایی اقدامات خوبی را انجام داده به طوری که از یک هزار و 725 روستای دارای سکنه استان برای یک‌هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار متعهد شده است که در قالب برنامه پنجم توسعه طرح هادی تهیه کند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد بنیاد مسکن استان برای 730 روستا تهیه طرح هادی داشته است به طوری‌که در سال گذشته یک‌میلیارد تومان اعتبار برای تهیه طرح هادی 130 روستا اختصاص یافت که این روستاها اغلب طرح جدید و یا پروژه‌های نیمه‌تمام بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: در تهیه طرح هادی چشم‌انداز 10 ساله برای یک روستا ترسیم می‌شود و در سایه تهیه طرح هادی بسیاری از نیازمندی‌های روستا مورد توجه قرار گرفته و این امر نیز مورد مطالبه اهالی روستاهاست.

حاج‌علیزاده با بیان اینکه هر سال به طور میانگین برای 100 روستا طرح هادی تهیه می‌شود، گفت: استقبالی که روستاییان از این امر داشتند نشان می‌دهد که توسعه و عمران و آبادانی روستاها با شتاب جدی‌تری همراه بوده است.

تاکنون 331 روستا شاهد اجرای طرح هادی بودند

این مسئول با بیان اینکه در حوزه اجرا نیز اقدامات خوبی با اولویت زیر‌سازی، جدول‌گذاری، آسفالت، پیاده‌رو‌سازی و ایجاد فضای ویژه صورت گرفته است، عنوان کرد: تاکنون در 331 روستا اجرای طرح هادی را شاهد بودیم.

عضو شورای اداری استان بیان داشت: در سال گذشته 8 میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در 144 روستا به شکل جدید و نیمه‌تمام اختصاص یافت.

حاج‌علیزاده از تغییر در اجرای رویکرد طرح هادی خبر داد و افزود: یکسری روستاها با هدف توسعه گردشگری و دارا بودن ظرفیت‌های ممتاز در این حوزه بیشتر مورد توجه هستند که این روستاها در حقیقت روستاهای هدف گردشگری و نمونه محسوب می‌شوند که در این زمینه تهیه طرح برای آنها متفاوت‌تر از سایر روستاها لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه در روستاهای تاریخی با ارزش گردشگری و طبیعی طرح‌های ویژه با استفاده از مصالح بومی و معماری ویژه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: عمده هدف ما از اجرای طرح در این روستاها کمک به اقتصاد و معیشت روستاییان است تا از این طریق بتوانند معیشت شایسته را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: تاکنون در این زمینه سه روستای بافت با ارزش و نمونه، مورد توجه قرار گرفته و بیش از 965 میلیون تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

رتبه اول بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های عمرانی

حاج‌علیزاده گفت:‌ در این زمینه چهار روستا نیز در اولویت تصویب و اجرای طرح ویژه در این مناطق هستند که امیدواریم بنیاد مسکن بتواند اهداف مورد نظر را محقق کند.

این مسئول با اشاره به استقبال گردشگران داخلی و خارجی از روستاهای بافت با ارزش و هدف گردشگری تاکید کرد: نمونه آن روستای کزج است که علاوه بر حضور گردشگران داخلی و خارجی در فصول مختلف شاهد انتشار کتاب در معرفی این روستا و تبلیغ و آشنا کردن گردشگران با این روستا از طریق سایت‌های ملی و حتی بین‌المللی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای مسکن استان در پایان سخنان خود ابراز داشت: در سال گذشته بنیاد مسکن کشور از طریق ارزیابی معاونت راهبردی ریاست جمهوری دستگاه برتر در حوزه اجرای طرح‌های عمرانی شناخته شد که این توفیقی بزرگ برای این نهاد است.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول