اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

ثبت 12 میلیارد ریال وقف جدید در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت 10 وقف جدید در استان به ارزش 12 میلیارد ریال خبر داد.

ثبت 12 میلیارد ریال وقف جدید در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت: وقف پایگاه محکمی برای نشر معارف اسلامی است و گسترش آن باعث ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 10 وقف جدید در استان به ثبت رسید و واقفان خیراندیش احمد عرفاتی از محمودآباد، رجبعلی خوشبخت از نور، محمد یعقوبی از نکا، معصوم‌علی علیزاده‌کفشگر و علی توپچی از بابل، فاطمه تقوی از قائمشهر، ابراهیم نوسری و احمد نوسری از لاریجان و کلثوم سلیمانی از رامسر اموال‌شان را وقف کردند.

علیزاده ادامه داد: این موقوفات شامل زمین، ملک و ساختمان بوده که شش موقوفه منفعتی و بقیه انتفاعی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: واقفان خیراندیش نیات خود را برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، فعالیت‌های قرآنی، هزینه عزاداری شهادت حضرت زهرا، احداث فاطمیه، رسیدگی به سالمندان و مصارف حوزه علمیه قرار داده‌اند.

علیزاده ارزش این موقوفات را 12 میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: با توجه به استقبال با شکوه خانواده‌ها و علاقه‌مندان به مفاهیم قرآنی از مرحله اول طرح تربیت حافظان قرآن کریم مرحله دوم این طرح از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود.

علیزاده ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور مربیان مجرب و  برجسته استان در بقاع و اماکن  متبرکه شاخص، مساجد و اماکن مذهبی مازندران توسط این اداره کل برگزار می‌شود.

وی افزود: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری اجرای این طرح از ابتدای سال گذشته در 125 امامزاده و بقعه شاخص استان مازندران آغاز شده است و این طرح به طور مستمر در این اماکن ادامه دارد.

علیزاده اظهار کرد: آزمون شفاهی در اسفند ماه سال گذشته از قرآن آموزان به عمل آمد و حدود یک هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی با بیان اینکه آزمون کتبی طرح حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان مازندران در 13 اردیبهشت برگزار شد، افزود: این آزمون در سه گروه سنی برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 12 سال جهت جزء 30، در رده سنی 13 تا 19 سال برای جزء 30 و یک و همچنین در رده سنی 19 سال به بالا جزء 30، یک و دو برگزار شد و نفرات برتر با گرفتن لوح سپاس، گواهی حضور در مراحل بعدی را دریافت کردند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول