اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ ذوالنور در جمع بسیجیان کاشان:

اصلاح‌طلبان خنجری 2 لبه برای هاشمی هستند/ شکست هاشمی با وحدت اصولگرایان

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از هاشمی شمشیر دو لبه است گفت: این حمایت می‌تواند موجب دوری بیشتر اصولگرایان از هاشمی و یقین پیدا کردن کسانی که نسبت به نزدیکی وی با جریان فتنه هنوز تردید دارند شود.

اصلاح‌طلبان خنجری 2 لبه برای هاشمی هستند/ شکست هاشمی با وحدت اصولگرایان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه پرسش و پاسخ در جمع بسیجیان این شهرستان در مورد احتمال رد صلاحیت شدن هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون به بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات می‌پردازد و به سایر اظهارنظرها و یا هیاهوهای موجود توجه ندارد اما به نظر من هاشمی تأیید صلاحیت می‌شود و می‌تواند وارد صحنه انتخابات شود.

*در صورت وحدت اصولگرایان هاشمی پیروز انتخابات نمی‌شود

وی با تأکید بر اینکه اگر اصولگرایان به وحدت برسند هاشمی نمی‌تواند پیروز انتخابات باشد گفت: چراکه هاشمی پس از شکست انتخاباتی در سال 84 تا کنون نه تنها نکته مثبتی به وی اضافه نشده و ذهنیت مردم نسبت به وی بهتر نشده بلکه جرایم خویشاوندان و اطرافیان و همچنین پاک نشدن لکه فتنه 88 از دامان وی نیز به عنوان نکات منفی به آن افزوده شده و طبق این تحلیل نمی‌تواند پیروز میدان باشد.

*حمایت اصلاح‌طلبان شمشیر دو لبه است

این استاد حوزه و دانشگاه حمایت شورای مشورتی اصلاح‌طلبان از هاشمی را نوعی شمشیر دو لبه توصیف و خاطرنشان کرد: این تأیید و حمایت‌ها می‌تواند موجب دوری بیشتر اصولگرایان از هاشمی شود و تردید کسانی که هنوز در جبهه اصولگرایی فاصله‌ای برای هاشمی از فتنه و اصلاح‌طلبان قائل هستند به یقین مبدل کند.

*اصلاح‌ط‌لبان رأی چندانی ندارند

ذوالنور با اشاره به اذعان رهبر اصلاحات مبنی بر اینکه حداکثر رأی ما 20 درصد است عنوان کرد: با توجه به تحلیل خاتمی در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان دلیل به صحنه انتخابات نیامدن وی خطر جدی شکست در انتخابات حتی در صورت تأیید صلاحیت بوده اما در شرایط کنونی و در صورت پیروزی هاشمی می‌توانند اهداف خود را محقق شده یافته و در عوض خطر شکست وی را به عنوان باخت اصلاح‌طلبان در میان افکار عمومی جلوه ندهند.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان رأی چندانی ندارند گفت: رسانه‌های بیگانه از فضای سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم سوءاستفاده کرده و با نامیدن هاشمی به عنوان ناجی کشور او را به عنوان نجات دهنده اقتصاد معرفی می کنند و حتی پایین آمدن ارز و سکه را با به صحنه آمدن وی مرتبط دانسته‌اند.

*هاشمی معتقد به آزادسازی یک باره قیمت‌ها است

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به علاقه هاشمی به مبانی اقتصاد غرب بیان داشت: هاشمی ذره‌ای به اقتصاد یارانه‌ای اعتقادی ندارد بلکه با اقتصاد کوپنی مخالف بوده و معتقد است باید یک بار آزادسازی اقتصاد اتفاق بیفتد.

ذوالنور با یادآوری تصمیم برای خریداری تجهیزات سرکوب برای اعتراض‌های احتمالی پس از آزادسازی قیمت‌ها در دوره سازندگی ابراز داشت: هاشمی اعتقاد داشت برای رسیدن به الگوی کشورهایی چون مالزی، ژاپن و... باید عده‌ای از مردم ناگزیر زیر این چرخ گذار اقتصادی له شوند چرا که بر اساس مدل اقتصاد غربی عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی معنایی ندارد.

وی به جهش یک‌باره 100 برابری دلار در دوران سازندگی اشاره و خاطرنشان کرد: این در حالی است که می‌خواهند از این فاصله سپری شده 17 ساله گذشته برای منحرف ساختن افکار عمومی با یک مانور رسانه‌ای گسترده‌ بهره برده و نام وی را به عنوان یک ناجی در کشور مطرح کنند.

انتهای پیام/63009/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول