اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

8 موقوفه در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده است.

8 موقوفه در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی طباطبایی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت موقوفه جدید در استان به ارزش 60 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر افزون بر 198موقوفه در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

طباطبایی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال 500 هزار زائر از اماکن متبرکه استان دیدن کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه به حاشیه رفتن قرآن را عامل اصلی شرایط موجود در کشورهای اسلامی دانست و عنوان کرد: کسانی که اهل بیت (ع) را از تشنگان حقیقت گرفتند معارف قرآن را نیز گرفتند و مردم را به ظواهر این کتاب هدایت بخش دلخوش کردند.

طباطبایی با بیان اینکه دشمنان اسلام اکنون نیز در تلاش برای غفلت مسلمانان از معارف وحیانی قرآن هستند، افزود: دشمنان داخلی و خارجی همواره فعالیت‌هایی مستمر برای کاهش منزلت جمهوری اسلامی ایران و نقش روحانیت در این نظام دارند که در واقع تلاش برای کنار زدن قرآن است.

وی با اشاره به مشکلات کشورهای عربی، به حاشیه رفتن قرآن را عامل اصلی شرایط موجود دانست و خاطرنشان کرد: در کشورهای عربی بهترین حافظان و قاریان تربیت می‌شود اما دریغ از عمل به قرآن که اگر بود مشکلات کنونی جایی برای بروز نداشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قرآن کتابی با درجات مختلف است که هرکس بر اساس توان خود از آن بهره می‌برد، اظهار کرد: امام صادق (ع) نیز در این خصوص چنین بیان فرمود کتاب خدای تعالی دارای چهار بخش عبارت، اشاره، لطایف و حقایق است که عبارت برای عوام، اشاره برای خواص، لطایف برای اولیاء و حقایق برای انبیاء (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در سه بخش عبارت، اشاره و لطایف قرآن ورود پیدا کنند فعال قرآنی خواهند بود و به طور قطع تلاش بیشتر در کسب معارف وحیانی قرآن به بهره‌مندی بیشتر منجر خواهد شد.

انتهای پیام/68001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول