اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی خبر داد

فعالیت 200 گروه هنری معلولان در کشور

معاون دفتر مراکز روزانه توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی گفت: 200 گروه هنری معلولان در کشور فعال هستند.

فعالیت 200 گروه هنری معلولان در کشور

علی نعمتی امروز در حاشیه سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بنابر آمارهای اعلام شده توسط مجامع جهانی 15 درصد جمعیت هر کشور را معلولان آن تشکیل می‌دهند که توجه به مسائل ویژه این گروه از جامعه و تامین امکانات رفاهی، درمانی و اجتماعی آنها بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: به موازات پیشرفت مقوله توان‌بخشی مسئولیت در این حوزه سنگین‌تر شده و اقداماتی برای ارتقای توان معلولان از قبیل فیزیوتراپی، کار‌درمانی، گفتار‌درمانی و توان‌بخشی اجتماعی مطرح شده است.

نعمتی ادامه داد: یک نمونه از توانبخشی اجتماعی استفاده از ابزارها و عرصه‌هایی مانند هنر است که بتواند امر توانمندسازی جسمی، روانی و اجتماعی حتی اشتغال معلولان را تسریع بخشد.

این مسئول تصریح کرد: 10 سال پیش تنها 40 تا 50 گروه هنری و تئاتری در سطح معلولان کشور فعال بودند که افزایش چند برابری آن نویدبخش حضور جدی‌تر این قشر از جامعه در فعالیت‌های هنری است.

وی پرورش استعدادهای درخشان معلولان و توان‌خواهان را یکی از اهداف سازمان بهزیستی عنوان و اضافه کرد: تئاتر معلولان در کشور با رشد 300 درصدی خود نتیجه توانمندی توان‌خواهان است.

معاون دفتر توان‌بخشی مراکز روزانه توان‌پزشکی بهزیستی گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای نمایش توانخواهان از جمله جشنواره خزر، کویر، خلیج فارس، زاگرس و طلوع در طول سال با میزبانی استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: استفاده از زبان هنر به ویژه نمایش، افزون بر این که باعث نشاط جامعه توان‌خواهان می‌شود، یکی از راهکارهای مهم برای ایجاد اشتغال این افراد به شمار می‌رود.

نعمتی اضافه کرد: تنها تفاوت یک معلول با افراد عادی جامعه یک تفاوت ظاهری بوده و اینکه برخی گمان می‌کنند بهزیستی باید متولی از صفر تا صد بحث معلولان باشد، اشتباه و ظلم ناخواسته‌ای در حق این افراد است.

وی اذعان داشت: بهزیستی در این زمینه تنها یک نهاد مطالبه‌گر است که برای فعال کردن ظرفیت‌های خدمات به معلولان تلاش می‌کند.

نعمتی متذکر شد: حوزه معاونت توان‌بخشی بهزیستی عرصه هنرهای دیگری اعم از موسیقی، نقاشی و هنرهای تجسمی را نیز برای معلولان فراهم آورده و بنا داریم در نیمه دوم امسال جشنواره بین‌المللی مهرآیین را در همین زمینه برگزار کنیم.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول