اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرط اجرای برق‌دار شدن و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار

چاه‌های فاقد پروانه در استان مرکزی پروانه بهره‌برداری می‌گیرند

سخنگوی ستاد تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: از این پس صدور پروانه بهره‌برداری چاه‌های فاقد پروانه تنها منوط به اجرای مواردی همچون برق‌دار شدن و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار است.

چاه‌های فاقد پروانه در استان مرکزی پروانه بهره‌برداری می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سی و یکمین جلسه ستاد تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه استان مرکزی با هدف بررسی روند اعطای پروانه و بررسی مسائل و مشکلات جاری برگزار شد.

علیرضا نعیمی گفت: با توجه به مفاد دستورالعمل اجرایی قانون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه صدور، از این پس پروانه بهره‌برداری تنها برای اجرای مواردی مانند برق‌دار شدن و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار است.

سخنگوی ستاد تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه شرکت آب منطقه‌ای مرکزی افزود: همچنین توجه به نصب کنتور هوشمند آب و برق، نصب منصوبات مجاز بر روی چاه‌ها و سرانجام در صورت تطبیق با شرایط مندرج در قانون و سایر مقررات صدور پروانه بهره‌برداری امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی نیز با تأکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر چاه‌های فاقد پروانه گفت: همه مسئولان مربوطه باید نسبت به اجرای قانون اهتمام جدی داشته و در عین حال نسبت به حل مشکلات مردم نیز اقدام کنند.

نورالدین بازگیر افزود: در نه ماهه اول سال گذشته بیش از 113 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مرکزی شناسایی و مسدود شد و 111 دستگاه حفاری غیرمجاز نیز شناسایی و توقیف شد.

وی تصریح کرد: پلمب چاه‌های غیرمجاز با هدف حفاظت و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و تعادل بخشی دشت‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته بازگیر، برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی کاهش شدید سطح آب زیرزمینی و کسری مخازن زیرزمینی در دشت‌های استان را به دنبال دارد.

گفتنی است،‌ بر اساس مصوبات این نشست مقرر شد از این پس اقدامات لازم و هماهنگی‌ها برای اقدامات حفاظتی از قبیل پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز، توقیف دستگاه‌ها و ادوات حفاری غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت و ... توسط اداره‌های آب شهرستان انجام گیرد.

انتهای پیام/87009/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول