اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران خبر داد

آغاز به کار واحد تولیدی مرغ تخمگذار 40 هزار قطعه‌ای گچساران

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران از آغاز به کار واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار 40 هزار قطعه‌ای گچساران خبر داد.

آغاز به کار واحد تولیدی مرغ تخمگذار 40 هزار قطعه‌ای گچساران

حمیدرضا گوهرگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: شبکه دامپزشکی گچساران در زمینه مبارزه با بیماری‌های دامی، سمپاشی اماکن، نگهداری دام و کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در طول سال اقدامات مؤثری انجام می‌دهد.

وی با اشاره به گرمسیر بودن گچساران و با تأکید بر لزوم مراقبت بیشتر از دام‌ها گفت: در آستانه فصل گرما بیماری‌های انگلی سلامت دام‌ها را تهدید و عدم کنترل بیماری‌های دامی خسارت‌های زیادی به دامداران وارد می‌کند.

اجرا و تحقق 95 درصدی برنامه‌های دامپزشکی گچساران در سال 91

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران از دامداران خواست تا در زمینه واکسیناسیون به موقع دام‌های خود و مراجعه به کلینیک‌های دولتی و خصوصی برای واکسیناسیون دام و طیور با دامپزشکی گچساران همکاری لازم را داشته باشند.

گوهرگانی با اشاره به اجرای موفق و تحقق 95 درصدی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای دامپزشکی گچساران در سال 91، واکسیناسیون افزون بر 200 هزار رأس دام عشایری، نمونه‌برداری از زنبورستان‌های گچساران به منظور تشخیص بیماری‌ها، نمونه‌برداری از دام‌ها برای تشخیص بیماری‌های انگلی دامی در مناطق مختلف و روستاهای این شهرستان را از جمله فعالیت‌های شبکه دامپزشکی گچساران در دو ماه اخیر عنوان کرد.

وی ادامه داد: توزیع واکسن‌های بهادار از جمله آنتر‌تو‌کسمی، قانقاریا و تیلریوز و دیگر واکسن‌های دام‌ها و آغاز فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی از 20 اردیبهشت‌ماه در گاوداری‌های سنتی و صنعتی از دیگر فعالیت‌های این شبکه در راستای مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام بوده است.

گوهرگانی با اشاره به آغاز بکار واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار 40 هزار قطعه‌ای در گچساران تصریح کرد: این واحد تولیدی روزانه افزون بر 25 هزار تخم‌مرغ تولید می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران، مرغداری تخم‌گذار 45 هزار قطعه‌ای سپیدمرغ ماهور باشت گچساران را یکی از بزرگ‌ترین واحدهای مرغداری‌ تخمگذار در کهگیلویه و بویراحمد دانست.

گوهرگانی ظرفیت این مرغداری را افزون بر 50 هزار قطعه عنوان کرد و توجه به امر بهداشت محیط این واحد تولیدی به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌ها و تلفات طیور را ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول