اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خبر داد

ترسیم فرآیند یاددهی، یادگیری و حوزه‌های تعلیم و تربیت در برنامه درس ملی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: ‌اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به یک برنامه نیاز دارد، برنامه‌ای که فرایند یاددهی، یادگیری و حوزه‌های تعلیم و تربیت را ترسیم کند.

ترسیم فرآیند یاددهی، یادگیری و حوزه‌های تعلیم و تربیت در برنامه درس ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یوسف نوری ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات ‌خراسان‌رضوی اظهار کرد: 79 هزار نفر در کشور در جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات در سه گروه مسابقات، کارگاه‌ها و نمایشگاه شرکت کردند.

نوری افزود: خوشبختانه نمایشگاه‌های ما در این عرصه از مرحله ابزاری عبور کرده و به مرحله محتوا رسیده؛ اما هوشمندی زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم محتوا را نیز تسخیر کنیم و به یکپارچگی در ابزار و محتوا و روش‌ها دست یابیم که در این صورت به کاربرد هوشمندانه فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یادگیری و یاددهی می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به یک برنامه نیاز دارد، برنامه‌ای که فرایند یاددهی، یادگیری و حوزه‌های تعلیم و تربیت را ترسیم کند که در برنامه درسی ملی به خوبی این فرایند ترسیم شده است.

در ادامه محمدتقی فخریان، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار داشت: در حال حاضر حرکت‌های سنتی نمی‌تواند جوابگو باشد و امروز نمی‌توانیم فقط بیان را در ترویج گفتمان‌های آگاهی بخش خود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه آگاهی محوری از اینترنت و سایت‌ها استفاده می‌شود، در حوزه دانایی محوری کلاس‌های هوشمند مورد بحث قرار می‌گیرند که این فناوری‌ها در تمام ابعاد سبب حرکت سریع و رو به جلو می‌شود.

فخریان ادامه داد: خوشبختانه در این نقشه راه منسجم، ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داشتیم و آن را اجرا کردیم.

وی یادآور شد: در سال 91 برنامه درس ملی ابلاغ شد و در این برنامه درسی تمام روش‌ها و محتوا، زمان اجرایی یک درس در طول سال مشخص شد.

وی تاکید کرد: اگر این دانش آموزان وبلاگ‌نویس، وبلاگ‌های خود را در سراسر کشور بر علیه دشمن فعال سازند کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند؛ زیرا امروز جنگ وارد عرصه الکترونیکی شده و به یک جنگ سایبری تبدیل شده است.

انتهای پیام/70002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول