اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه تبریز و وزارت ارتباطات‌

وزیر ارتباطات: آماده ‌همکاری برای توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی - پژوهشی بین دانشگاه تبریز، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی امضا شد.

وزیر ارتباطات: آماده ‌همکاری برای توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ارزش تحقیقات به نوآوری آن بوده و باید پروژه‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی کشور به سمت کاربردی شدن و با توجه به نیاز جامعه صورت گیرد، تصریح کرد: این وزارتخانه از طرح‌های خلاقانه و جدید حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه کشورها توجه ویژه به حوزه IT و ICT دارند و در این راستا نیز کارهای خیلی خوبی در کشورمان انجام شده، یادآور شد: سال گذشته 151 نفر از رتبه‌های برتر کشور جذب دو رشته تحصیلی مهندسی برق و کامپیوتر شده‌اند که این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای کشور در حوزه فناوری و ارتباطات بوده است و باید خروجی‌های ما نیز بسیار با ارزش باشد.

وزیر ارتباطات ‌با بیان اینکه دنیا روز به روز در حال پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات است، گفت: ‌کشورمان نیز در سند چشم‌انداز 1404 به یکی از قطب‌های این حوزه در جهان تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه استکبار جهانی با سرمایه‌گذاری و با تجهیزات در حوزه ارتباطات و فناوری اراده خود را به ملل دیگر تحمیل می‌کنند، اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف تعالی انقلاب باید در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد و این وزارتخانه نیز آماده هرگونه همکاری در جهت توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم وجود 17 دانشکده، آزمایشگاه‌های مجهز، چند قطب علمی، بیش از 600 نفر هیئت علمی و بیش از 20 هزار دانشجو را از جمله ظرفیت‌ها این دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه تبریز به ‌عنوان دومین دانشگاه ایران با دارا بودن هفت مرکز تحقیقاتی، دانشکده‌های صنعتی از جمله دانشکده فناوری‌های نوین، برق و کامپیوتر، مکانیک و عمران، چند دانشکده اقماری، پردیس بین‌المللی ارس شرایط خوبی را برای توسعه همکاری‌های ملی و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف با سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی فراهم کرده است.

پرویز آژیده افزود: با توسعه همکاری‌ها و ارتباطات می‌توان از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌های که در این دانشگاه است در توسعه همه جانبه کشورمان و به ویژه این منطقه استفاده کرد.

به گفته وی در سال‌های اخیر گام‌های موثری در این دانشگاه در توسعه ارتباط با صنعت صورت گرفته و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری سعی شده اجرای طرح‌های تحقیقاتی بیشتر کاربردی و بتواند مشکلات جامعه را حل کند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه این تفاهم‌نامه همکاری در هشت ماده به امضا رسید، یادآور شد: همکاری در تاسیس و راه‌اندازی پژوهشکده ICT استان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه تبریز، تشکیل کمیته پژوهش و توسعه ICT استانی، توسعه جایگاه و تجاری‌سازی فناوری‌های نوین در تکنولوژی ارتباطات استان آذربایجان‌شرقی، استفاده از توانمندی‌های علمی و عملی طرفین برای گسترش آموزش و پژوهش در استان و اعطای تسهیلات کم‌بهره و قرض الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دارای ایده‌های تجاری مرتبط IT  و ICT  از جمله اهداف اصلی این تفاهمنامه است.

وی افزود: حمایت اداره کل از پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های کاربردی هدف‌دار کارشناسی ارشد و دکترا، همکاری علمی، پژوهشی و راهبردی در قالب تحقیقات مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و کارگاه‌های آموزشی برای دستگاه‌های زیرمجموعه، انجام تحقیقات میدانی مورد نیاز اداره کل توسط دانشگاه، برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی مرتبط با حوزه IT و ICT با هماهنگی طرفین، هماهنگی برای بازدیدهای علمی محققان از زیر مجموعه‌های اداره کل و فعال‌سازی مرکز آپای (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه‌ای) دانشگاه تبریز به منظور شناسایی و مقابله با حملات سایبری و بدافزارها در استان را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه بیان کرد.

وی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه، تالیف و ترجمه مراجع متون و کتب علمی مورد نیاز توسط دانشگاه، در اولویت قرار دادن عناوین تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل ICT و تلاش در زمینه امکان‌سنجی عملیاتی و تجاری کردن آنها، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک طرفین تفاهم‌نامه، به رسمیت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک، تلاش در زمینه برآورد نیازهای آموزشی و پژوهشی متقابل، ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیاز برای ارائه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مشترک و تلاش در زمینه ایجاد تسهیلات برای پذیرش دانشجویان معرفی شده از سوی پژوهشگاه و اداره کل ICT در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

یادآور می‌شود، این تفاهم‌نامه به امضای دکتر پرویز آژیده، رئیس دانشگاه تبریز، دکتر مرتضی براری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری و مهندس بهمن حسین زاده، مدیر کل ارتباطات و و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی رسید.

همچنین به دنبال امضای این تفاهم‌نامه، تفاهم‌نامه دیگری بین دانشگاه سهند، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی امضا شد.

انتهای پیام/60001/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول