اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اعتکاف همدان خبر داد

80 مسجد همدان آماده پذیرایی از معتکفان/ 18 هزار نفر معتکف می‌شوند

مسئول ستاد اعتکاف همدان گفت: در سطح استان همدان، 80 مسجد برای معتکفان درنظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود بیش از 18 هزار نفر انسال معتکف شوند.

80 مسجد همدان آماده پذیرایی از معتکفان/ 18 هزار نفر معتکف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بار دیگر با آمدن ماه رجب دل‌های عاشقان بندگی در حرم امن الهی شور اعتکاف گرفت و به دور از هیاهوی دنیوی به حقیقت راز و نیاز با خالق یکتا می‌پردازند.

اعتکاف در حقیقت، در خانه ولایت وقوف کردن و در خانه دل و نهانخانه با حق، سخن گفتن است که بندگان خالص خداوند با پشت پا زدن به تعلقات نفس می‌کوشند تا در آشیانه دوست منزل گزینند.

چه زیبا و شیرین است ماه رجب؛ ماهی که خلوتی روحانی را برای پارسایان دیار عاشقی میسر می‌کند و آنها خود را به دریای بیکران رحمت الهی می‌سپارند.

در همین راستا مسئول ستاد اعتکاف همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از ثبت نام اینترنتی اعتکاف همدان خبر داد و اظهار داشت: 26، 27، 28 اردیبهشت ثبت نام اینترنتی اعتکاف همدان انجام می‌شود.

مهدی صلواتی با اشاره به اینکه 29، 30 و 31 اردیبهشت‌ماه ثبت نام حضوری انجام می‌شود، افزود: معتکفان می‌توانند از ساعت 10:30 دقیقه تا 12:30 دقیقه و 17:30 دقیقه تا 19:30 دقیقه در مسجد جامع برای ثبت نام مراجعه کنند.

وی بیان داشت: در شهر همدان علاوه بر مسجد جامع، 10 مسجد دیگر در شهرک مدرس، شهرک مدنی، مسجد جورقان، مریانج، روستای کوزره و روستای عبدالرحیم و دیزج برای معتکفان در نظر گرفته شده است.

مسئول ستاد اعتکاف همدان خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان 80 مسجد برای معتکفان در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود بیش از 18 هزار نفر امسال معتکف شوند.

وی در خصوص مخالفت میراث فرهنگی برای عدم برگزاری اعتکاف در مسجد جامع عنوان کرد: مخالفتی نبود و معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار نیز به علت معنویت مراسم اعتکاف بر حضور در مسجد جامع تأکید کردند.

صلواتی با بیان اینکه مسئولان وعده کمک به بخش‌های فرهنگی اعتکاف داده‌اند، اذعان داشت: اعتکاف کاری مردمی است و پیش‌بینی می‌کنیم که مردم در این کار یاری‌رسان مجموعه خادمان این مراسم معنوی باشند.

وی، هزینه اعتکاف را 25 تا 30 هزار تومان عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم که مسئولان اعتکاف را مانند سایر برنامه‌های فرهنگی مانند جشنواره‌ها، راهیان نور، تیم‌های فوتبال و... ببینند و در این راستا بودجه‌ای برای آن در نظر بگیرند؛ هرچند مردم هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول