اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان کنگان خبر داد

حضور پررنگ بهداشت و درمان کنگان در مناطق زلزله زده

رئیس شبکه بهداشت شهرستان کنگان از حضور پررنگ بهداشت و درمان کنگان در مناطق زلزله زده خبر داد.

حضور پررنگ بهداشت و درمان کنگان در مناطق زلزله زده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، زینب حسینی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان اظهار داشت: این شبکه در جریان امدادرسانی در منطقه زلزله‌زده حضوری پررنگ و برجسته داشته است.

وی با تشریح اقدامات بهداشتی درمانی انجام شده در منطقه زلزله زده شنبه توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: مسئولان و کارکنان این شبکه بلافاصله پس از وقوع حادثه تاسف‌بار زلزله دشتی به همراه دو تیم واکنش سریع 17 نفره ارزیابی بحران در منطقه حضور پیدا کردند و برای ارزیابی و آسیب‌شناسی منطقه و بررسی وضعیت آسیب دیدگان و مصدومان، تمهیدات لازم برای مداوای اولیه و رسیدگی اورژانسی فراهم شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس 115 و بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به منظور انتقال مصدومین در محل حادثه حضور یافتند.

حسینی تصریح کرد: از روز نخست پس از حادثه، واحدهای دیگر بهداشت و درمان مانند بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت خانواده و بهداشت روان هم خدمات خود را به آسیب‌دیدگان زلزله ارائه دادند.

وی اضافه کرد: واحد بهداشت محیط، خدماتی مانند کلر سنجی آب، بازدید از منابع آب، نمونه‌برداری آب و سم پاشی شهر شنبه و روستاهای اطراف، نظارت بر توزیع مواد غذایی و نانوایی‌ها، نظارت بر دفع بهداشتی زباله‌ها، استقرار چادر در ورودی شهر، جلوگیری از ورود مواد غذایی ناسالم و نظارت بر نصب حمام و سرویس‌های بهداشتی را انجام دادند.

حسینی ابراز داشت: همچنین اقداماتی نظیر شناسایی بیماری‌های حاد و واگیر در منطقه آسیب دیده و مراقبت از بیماران مبتلا توسط واحد مبارزه با بیماری‌ها انجام گرفته است.

وی افزود: واحد بهداشت خانواده نیز، زنان باردار و کودکان را تحت نظر گرفته و مراقبت و اقدامات لازم را انجام داده است.

حسینی اضافه کرد: معمولا پس از حادثه، برخی از افراد آسیب دیده به دلیل فشارهای روحی و روانی نیازمند مشاوره و رسیدگی هستند که واحد بهداشت روان پس از وقوع این حادثه با مراجعه به محل‌های اسکان افراد اقداماتی را برای رفع فشارهای روحی و روانی از آسیب‌دیدگان صورت داده است.

وی تصریح کرد: همچنین اقلام بهداشتی شامل مواد شوینده، پوشاک بچه، مایع دستشویی، دستمال کاغذی و غیره در قالب دسته‌های بهداشتی بین زلزله زدگان توزیع شد.

حسینی بیان کرد: به دلیل اقدامات پیشگیرانه و قوی همکاران بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شبکه بهداشت و درمان کنگان بنا به گزارش رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت و درمان، هیچ موردی از همه‌گیری‌های بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله زده مشاهده نشد.

انتهای پیام/2451/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول