اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از شب گذشته

هفته فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: هفته فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان که از شب گذشته در بوستان فردوسی این دانشگاه آغاز شده به مدت یک هفته در حال برگزاری است.

هفته فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد

مهدی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: برای نمایش آثار انجمن‌های علمی جشنواره حرکت هر سال در سطح کشور برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: قبل از برگزاری این جشنواره کشوری، باید آثار انجمن‌ها در قالب نمایشگاه در استان به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: امسال علاوه بر جشنواره رویش، کانون‌های فرهنگی هنری و اجتماعی دانشگاه‌ها نیز آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری این دو جشنواره، دانشگاه سیستان و بلوچستان یک هفته فرهنگی برگزار می‌کنند که در این هفته علاوه بر نمایشگاه‌ها، معرفی قومیت‌‌های ایرانی در اولویت قرار دارند و لباس، فرهنگ و غذاهای استان خود را به نمایش می‌گذارند.

جعفری با بیان اینکه بطور کلی 55 غرفه در نمایشگاه هفته فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان در معرض بازدید عموم قرار دارد گفت: 25 غرفه برای انجمن‌های علمی 12 غرفه برای کانون‌های فرهنگی و اجتماعی و مابقی مربوط به قومیت‌های کرد، ترک، لر و ترکمن و بلوچ و سیستانی است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در غرفه‌های کانون‌ها و انجمن‌ها مسابقه و پخش کلیپ از برنامه‌های جنبی است.

این مسئول اضافه کرد: قومیت‌ها غذاهای خود را همزمان در غرفه‌ها طبخ و در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهند.

جعفری گفت: آقایان با لباس محلی در غرفه‌های اصلی حضور داشته و به معرفی فرهنگ و آداب و رسوم خود برای بازدید کنندگان می‌پردازند.

وی ادامه داد: برای خانم‌ها نیز یک برنامه جانبی گذاشته شده به‌طوری‌که در یکی از تالارهای دانشگاه سیستان و بلوچستان آنها نیز با لباس محلی خود برای بانوان نوع پوشش محلی خود را به نمایش می‌گذارند.

این مسئول اذعان داشت: اگر کانون‌ها، انجمن‌ها و حتی قومیت‌های مختلف محصول قابل فروش داشتند، با نظارت دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌توانند به فروش محصولات خود بپردازند.

انتهای پیام/75004/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول