اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش گچساران:

اجرای طرح سبا به دلیل نبود اعتبار در گچساران متوقف شد

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش گچساران گفت: اجرای طرح ملی سبا (آموزش شنا) ویژه دانش‌آموزان کلاس سوم ابتدایی در این شهرستان به دلیل نبود اعتبار متوقف شد.

اجرای طرح سبا به دلیل نبود اعتبار در گچساران متوقف شد

مسعود یاری در حاشیه جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان برتر مسابقات ورزشی گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: پایه‌ای بودن رشته شنا و تأثیر همه جانبه آن در تأمین سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی بین دانش‌آموزان از جمله اهداف اجرای طرح آموزش شنا طرح سبا در مدارس ابتدایی است.

وی پیشگیری از ناهنجاری‌های جسمانی مانند انحنای ستون فقرات، کاهش آسیب‌ها و خطرات احتمالی ناشی از نا‌آشنایی با فن شنا، ترویج و توسعه برنامه‌های سلامت محور با رویکرد تربیت بدنی با تأکید بر مبانی اعتقادی را از دیگر ضرورت‌های اجرای این طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: این طرح که با هدف آموزش شنا به دانش‌آموزان در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، امسال در این شهرستان اجرا نشد.

حضور افزون بر 2 هزار دانش‌آموز گچسارانی در طرح آموزش شنا

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزشگاه‌های گچساران با تأکید بر ضرورت اجرای به موقع طرح آموزش شنا برای دانش‌آموزان سوم دبستان یادآور شد: آموزش و پرورش این شهرستان در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، این طرح را اجرایی می‌کند.

یاری با بیان اینکه این شهرستان در سال اول راه‌اندازی طرح سبا از موفق‌ترین شهرستان‌های استان بود، افزود: در سال نخست اجرای این طرح، افزون بر یک‌هزار و 200 دانش‌آموز گچسارانی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته افزون بر 804 دانش‌آموز دختر و پسر ابتدایی گچساران زیرپوشش این طرح قرار گرفتند و برای آنان گواهینامه آموزش شنا صادر شد.

یاری با اشاره به اینکه گچساران در زمان اجرای این طرح از شهرستان‌های برتر استان بود از مسئولان خواست تا با توجه به کشوری بودن و ضرورت اجرای طرح سبا، با رایزنی و اتخاذ تمهیدات مناسب زمینه اجرای این طرح در گچساران را فراهم کنند.

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزشگاه‌های گچساران مشکلات مالی را عمده دلایل عدم اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: نبود استخر اختصاصی برای آموزش و پرورش، نبود اعتبار لازم برای اجاره استخر و پرداخت هزینه‌های مربوط به ناجی و مربیان از موانع اصلی اجرای طرح آموزش شنا برای دانش‌آموزان در گچساران است.

گفتنی است، طرح آموزش شنا ویژه دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی سراسر کشور بوده که با حضور مربی در استخر، طبق برنامه و طرح درس مشخص و شیوه‌نامه مربوطه در 12 جلسه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول