اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت و معدن کرمانشاه خبر داد

اجرایی شدن طرح ماه رحمت در استان کرمانشاه

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طرح ماه رحمت از تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه الی 5 خردادماه سال‌جاری به منظور تامین کالای مورد نیاز برای ماه رجب و رمضان در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

اجرایی شدن طرح ماه رحمت در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ظهر امروز سومین جلسه هم‌اندیشی رؤسای ادارات شهرستان‌های کرمانشاه پیرامون طرح رحمت و مسائل نظارتی و نیز ارزیابی عملکرد مسئولان شهرستان‌ها در سالن جلسات سازمان صنعت‌ معدن و تجارت کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طرح ماه رحمت از تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه الی 5 خردادماه سال‌جاری با همکاری تمام فروشگاه‌ها و عمده‌فروش‌ها، بنکداران و فروشگاه‌های منتخب به منظور تامین کالای مورد نیاز برای ماه رجب و رمضان برگزار خواهد شد.

علی اسماعیلی با بیان اینکه 10 تا 15 درصد کالاها در فروشگاه‌های منتخب ارائه می‌شود، ادامه داد:  دستورالعمل‌ها و راه‌کارها به شهرستان‌های استان کرمانشاه ارسال شده و مردم گمان نکنند مسئولان از نظارت‌ها دور هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان همگام و همراه مردم هستند، خاطر نشان کرد: نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر می‌شود و با متخلفان برخورد قاطع صورت می‌گیرد و هدف ما رضایت مردم است.

در ادامه مراسم، رئیس اداره تنظیم بازار کرمانشاه در مورد طرح ماه رحمت گفت: در این طرح کالاهای اساسی پروتئینی، کالباس، تخم‌مرغ، قند، شکر و مواد شوینده ارائه می‌شود و کل سبد خانوار موجود است و مزیت این کالاها، فروش آنان به قیمت تولید است.

نیکزاد گرد با اشاره به اینکه 150 شرکت پخش در استان کرمانشاه وجود دارد، اعلام کرد: این شرکت‌ها قول همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در راستای اجرای این طرح داده‌اند و در صورت کمبود کالا در بازار، فروشگاه‌های منتخب در اولویت قرار خواهند گرفت.

* شاهد تعدیل قیمت روغن در روزهای آینده خواهیم بود

وی در مورد برنامه‌های موجود برای عرضه کالا گفت: کالاهایی مانند شکر که در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته به مردم عرضه می‌‌شود و عمده‌فروشان به عرضه کالا به صورت جزیی خواهند پرداخت و این مغازه‌ها و عمده‌فروش‌ها از طرف سازمان حمایت خواهند شد.

گرد تصریح کرد: عمده‌فروشان با واحدهای تولیدی هماهنگ شده‌اند و کالاها را تهیه کرده و به قیمت عمده عرضه می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنج نیز به مردم عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: فروشگاه‌های منتخب تعداد آنان در شهر و استان کرمانشاه زیاد است و مردم بدون جابه‌جایی زیاد می‌توانند از آن‌ها خریداری کنند و عرضه تنها به صورت جزیی انجام می‌شود.

گرد اظهار داشت: دولت تصمیم گرفته که 30 درصد ارز مبادله و 70 درصد ارز مرجع به علت تعدیل قیمت روغن جامد و نباتی ارائه دهد و در روزهای آینده شاهد تعدیل قیمت و عرضه روغن به مقدار زیاد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته، 500 نوع مواد غذایی به مردم ارائه داده‌ایم و امسال قرار بر این شده که عمده‌فروشان، کارخانجات و فروشگاه‌ها درصد سود خود را نصف و یا کمتر کنند و تا سه ماه آینده هیچ افزایش قیمتی به صورت قانونی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول